۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
استیون هاوکینگ دوباره زنده می‌شود

مرکز آموزش نجم ادیب در باشگاه نجوم این ماه به بررسی آثار استیون هاوکینگ دانشمند برجسته معاصر می پردازد

مهدی اسحاقی مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از برگزاری نشست ویژه باشگاه نجوم در چهارشنبه ۲۲ فروردین سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه همواره این نشست در دوشنبه‌ها آخر هر ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شد، افزود: از این پس و در سال جاری مقرر شد تا این برنامه در تاریخ های مشخص و در روزهای چهارشنبه برگزار شود.

اسحاقی با اشاره به موضوع این نشست با عنوان" جهان استیون هاوکینگ" با سخنرانی دکتر شهرام صالحی، گفت:در روزهای پایانی سال گذشته درگذشت این دانشمند برجسته جهانی خبرساز شد. هاوکینگ در کنار تحقیقات  ودستاوردهایش در زمینه کیهان‌شناسی نمادی در برابر غیرممکن‌های پزشکی بود.

وی ادامه داد: مرکز آموزش نجوم ادیب در نخستین برنامه باشگاه نجوم در سال جاری با حضور پژوهشگر کیهان‌شناسی دکتر شهرام صالحی مروری به زندگی و دستاوردهای علمی استیون هاوکینگ خواهد داشت.

اسحاقی به بخش دوم این برنامه وسخنرانی دکتر مجید ناجی کارشناس مرکز تحقیقات ملی کانادا و فعال حوزه نجوم رصدی اشاره کرد و افزود: در این بخش ایشان به ارائه گزارشی از بازدید اخیر خود از رصدخانه مونت ویلسون آمریکا و کارهای تحقیقاتی مهمی چون تداخل‌سنجی ستاره‌ای مایکلسون و رصدهای تاریخ‌ساز هابل که در این رصدخانه انجام شده می‌پردازند.

وی بیان کرد: این برنامه در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۷ در محل کتابخانه مرکزی میزبان علاقه‌مندان به نجوم و ستاره‌شناسی خواهد بود.

کد خبر 340876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.