زاینده رود چگونه خشک شد؟/مسئولان پاسخگو باشند

لنجان-عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان لنجان گفت: امروز دیگر وقت آن رسیده که مسئولان صادقانه، عادلانه و بی‌طرفانه گزارشی از برداشت‌های آب زاینده رود توسط اقشار مختلف جامعه اعم از صنعت، شرب، انتقال آب به دیگر استان‌ها و کشاورزی را با جزییات کامل ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میلاد موذنی در جمع کشاورزان لنجان اظهار کرد: شاید امروز نیاز باشد که مسئولان و استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان پاسخی برای مطالبات بحق کشاورزان و مردم شهرستان لنجان داشته باشند چراکه همواره انتظار می‌رود کشاورزان درک کاملی از شرایط بحرانی آب داشته باشند که قطعا این گونه نیز است، اما این قشر زحمت‌کش از مسئولان درخواست دارند حق ابه قانونی مردم لنجان را که در طومار شیخ بهایی نامبرده شده در نظر بگیرند و در صورتی که حجم آب سد  کم است بر اساس همان حجم کم حداقل حق ابه را دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز این سوال مطرح است که آیا مسئولان معیشت چند هزار خانوار کشاورزی که در لنجان حضور دارند و تنها راه معیشت این افراد از طریق کشاورزی تامین می‌شود را در نظر گرفته‌اند نباید فراموش کرد قطعا با جلوگیری از جاری شدن آب در زاینده رود و اختصاص حق آبه قانونی، این خانواده‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آیا مسئولان پیش از هر تصمیمی شرایط اقلیمی شهرستان لنجان را در نظر گرفته‌اند؟ چراکه با قرار گرفتن این شهرستان در مسیر مواصلاتی چند استان کشور و همجواری با صنایع بزرگ و آلاینده قطعا با عدم کشت محصولات کشاورزی محیط زیست این شهرستان نابود خواهد شد و حجم الاینده‌ها نیز چندین برابر می‌شود.

موذنی اضافه کرد: امروز این سوال در ذهن بسیاری از کشاورزان مطرح است که مسئولان سرمایه گذاری‌هایی که توسط کشاورزان در مزارع کشت برنج بابت تسطیح و نوسازی زمین‌های کشاورزی انجام شده و زیر ساخت این شهرستان را برای کشت برنج فراهم کرده چگونه جبران خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از برداشت های بی رویه و غیر مجاز، آب را به زاینده رود باز می گرداند، عنوان کرد: امیدواریم هر شخصی در جایگاه خود پاسخگوی اعمال و وظایف محوله باشد.

کد خبر 340853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.