۳۷۳ کیلوگرم انواع فرآورده خامی فاسد در لنجان معدوم شد

لنجان- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان گفت: در پی بازدیدهای کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی در طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی بالغ بر ۳۷۳ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور فاسد و بدون هویت کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حمید طاهری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ایام عید نوروز بازرسان نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار از ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۶ لغایت ۱۴فرودین ماه جاری بازید و بازرسی از فروشگاه‌های عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، کبابی‌ها، قصابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، اغذیه فروشی‌ها، کشتارگاه‌های دام صنعتی و ... در شهرستان لنجان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز در شهرستان لنجان، اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان در دو شیفت به مدت ۴۲۰ ساعت نفر، اعمال نظارت و ارایه خدمات انجام گرفت و از ۳۳۸ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی دام و طیور، ۵ واحد رستوران و طباخی تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار گرفتند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان با بیان اینکه نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی فاقد هویت «تاریخ تولید و انقضاء، محل تولید» چه به صورت تازه و یا منجمد ممنوع بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در پی بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی از این اماکن بالغ بر ۳۷۳ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور فاسد و بدون هویت کشف و معدوم سازی شد.

وی با بیان اینکه مصرف غذای ناسالم عواقب نامطلوب بهداشتی و تغذیه‌ای فراوانی را به همراه دارد، ادامه داد: کشتار اصولی دام در کشتارگاه، نقش مهمی را در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد، چراکه کشتار دام در کشتارگاه‌ها با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می شود از این جهت با سه خودرو فروش بدون مجوز فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان برخورد گردید.

طاهری اضافه کرد: نباید فراموش کرد کشتار دام در خارج از این محیط یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است، از این جهت بازرسان شبکه دامپزشکی، همواره بازرسی بهداشتی لاشه‌ها پس از کشتار، گزارش دهی موارد مظنون به بیماری و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: شهروندان شهرستان لنجان در طول ایام سال می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات مختلف در حوزه عرضه فرآورده‌های خام دام غیر بهداشتی و غیر مجاز که توسط واحدهای صنفی و یا دست فروشان عرضه می‌شود گزارشات خود را با شماره تلفن ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان این شبکه منتقل کرده تا با متخلفان برخورد قانونی انجام گیرد.

کد خبر 340782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.