اجرای طرح بهره گیری از فناوری های نوین در نصب ردیاب خودرو

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: استفاده از فناوری‌های نوین برای جلوگیری از سرقت با هدف کاهش جرائم و حفظ آرامش و مال شهروندان، توسط کمیته تخصصی نصب ردیاب خودرو انجام می شود.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، طرح "نصب ردیاب خودرو" برای جلوگیری از سرقت خودرو را اقدام موثری از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خواند و اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای حفظ آن وظیفه دستگاه قضائی است که مجریان آن همواره به دنبال ایجاد فرصت های لازم برای حفظ آرامش جان و مال شهروندان هستند.

وی در خصوص اجرای طرح بهره گیری از فناوری های نوین در نصب ردیاب خودرو با اشاره به تصویب این طرح توسط قوه قضائیه و اجرای داوطلبانه آن در ۱۵ استان کشور از جمله تهران، البرز، اردبیل، اصفهان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان و همدان، افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان نیز کمیته تخصصی اجرا سازی طرح نصب ردیاب خودرو مطابق با فناوری های نوین را با حضور نماینده دادستان، نماینده پلیس آگاهی و پیشگیری از جرم تشکیل داده است.

این مقام مسئول، هدف از نصب ردیاب در خودرو را  کاهش سرقت و پیگیری هرچه سریع تر سرقت های مربوط به اتومبیل برشمرد و خاطر نشان کرد: مذاکراتی با شرکت های فعال در حوزه ساخت ردیاب انجام شده و پس از تشکیل و تکمیل جلسات با کمیته تخصصی طرح نصب ردیاب خودرو هم‌چنین بررسی قطعات شرکت های سازنده بومی و غیر بومی به بازار، انتظار می رود از وقوع بسیاری سرقت ها جلوگیری شود.

وی انتخاب شرکت مورد تائید سازنده ردیاب را از مهم ترین وظایف کمیته تخصصی طرح نصب ردیاب خودرو برای جلوگیری از سرقت دانست و تصریح کرد: شهروندان همواره نسبت به حفظ اموال خود به ویژه وسائل نقلیه حساسیت های خاص خود را داشته اند که با بررسی های لازم از شرکت های سازنده بهترین ردیاب در عین حال ایمن ترین آن انتخاب و به مردم معرفی خواهد شد.

قنبری، پشتیبانی سیستم هشدار ردیاب از طریق ماهواره، اینترنت و ارسال پیامک را با هماهنگی اپراتورهای مربوطه مسئله ضروری خواند و افزود: نوع فروش، ارئه خدمات سازنده، عدم اختلال در سایر بخش های خودرو توسط ردیاب جهت ایمنی بیشتر و حفظ امنیت خودرو از سارقان مسئله مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جاسازی بیش از ۱۰ ردیاب در نقاط مختلف یک خودرو را باعث افزایش ضریب اطمینان امنیت خودرو در سرقت ها دانست و اضافه کرد: اجرای طرح نصب ردیاب خودرو جهت ایمنی از سرقت نیازمند حمایت معنوی رسانه ها همچنین جذب پیشنهادات و راهکارهای کارشناسانه در عین حال بررسی کیفیت، گارانتی، طول عمر، امکانات و قابلیت های ردیاب های پیشنهادی شرکت های سازنده توسط کمیته تخصصی بررسی این طرح در اصفهان است.

قنبری افزود: استفاده از فناوری های نوین  راهکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است که با هدف کاهش جرائم، حفظ آرامش و مال شهروندان همراه با بررسی های کمیته تخصصی طرح نصب ردیاب خودرو جهت جلوگیری از سرقت انجام می شود و به زودی آگاه سازی عمومی به صورت گسترده تر انجام خواهد شد.

عملیاتی سازی آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اقدام درخصوص عملیاتی‌شدن آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، اظهارکرد: نگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به موضوع اعتیاد نه تنها نگاهی پیشگیرانه بلکه آینده نگرانه است، به‌طوری‌که این معاونت برای عملیاتی شدن این آئین نامه در دستگاه های مسئول به اشتغال و کارآفرینی، ترک، خانواده و دیگر مسائل مهم معتادان توجه و اقداماتی را در این حوزه انجام داده است.

وی تصرح کرد: ۱۸۰ نفر از مراجعان دادسرای انقلاب در سال جاری برای ورود به مرکز ماده  ۱۶ و شرکت در دوره های مهارت های زندگی به اداره کل بهزیستی معرفی شده اند.

این مقام مسئول از تشکیل ۱۲۸ساعت کلاس آموزشی مهارت های زندگی، پنج جلسه نشست تخصصی با  تیم درمانگر، سه بازدید از مرکز ماده ۱۶، سه بازدید از دستگاه های عضو شورای هماهنگی مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته هم‌چنین چهار جلسه پیگیری آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان به منظور شناسایی دستگاه ها با هدف تأمین بخشی از بودجه برای اجرای آئین نامه، بررسی ظرفیت دستگاه های ارائه دهنده خدمات عمومی و برگزاری جلسات آموزشی دوره های امید انجام شده است.

 قنبری افزود: ارسال شیوه نامه اجرایی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم‌چنین تنظیم تفاهم نامه فی‌مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دستگاه های ذیربط از دیگر اقدامات جهت عملیاتی شدن آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در دستگاه های مسئول است.

کد خبر 340729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.