اسکان مسافران نوروزی خوب بود/ اعطای تسهیلات برای ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه واردات کالا در اختیار استان نیست، گفت: کاری که ما در استان اصفهان قادر به انجام آن هستیم، فراهم آوردن تسهیلات مالی برای تولیدکنندگان و ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی است.

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت گردشگری استان اصفهان گفت: قضاوت وضعیت گردشگری در نوروز به عهده مردم است و  از طریق برگه های نظر سنجی موجود می توان نظرات آنها را در مورد مسائلی همچون قیمت ها، آرامش شهر ، ترافیک، اسکان و غیره فهمید و البته آمارهایی هم در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: با توجه به بررسی هایی که در شهر داشتم، نوروز امسال استان اصفهان پذیرای مسافران بیشتری بود، اما در مجموع اوضاع گردشگری مناسب به نظر می رسید.

مهرعلیزاده تصریح کرد: از نظر اسکان هم تقریبا در استان با مشکل خاصی مواجه نبودیم و با وجود اینکه گفته بودند ترافیک شهری در زمان نوروز به هم می ریزد، اما در این زمینه هم اوضاع نابسامان نبود و با تمهیداتی همانند اینکه حیاط مجموعه ادارات و مدارس را برای پارکینگ قرار داده بودند، این موضوع هم به خوبی مدیریت شد.

امسال به صورت متمرکز تر پیرامون حمایت از کالای ایرانی فعالیت می کنیم

وی با اشاره به  برنامه های استان در سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: سال گذشته در استان اصفهان برنامه هایی در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از صنایع داخلی داشته ایم؛ اما امسال به صورت متمرکز تر پیرامون حمایت از کالای ایرانی فعالیت می کنیم.

وی با بیان اینکه تمرکز بر کیفیت و قیمت کالا از برنامه های استان اصفهان در سال حمایت از کالای ایرانی است، افزود: کنترل و اعمال محدودیت بر واردات کالا و کاهش قیمت تولیدات داخلی در افزایش رغبت مردم به خرید این کالاها در این زمینه موثر است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه واردات کالا در اختیار استان نیست، گفت: کاری که ما در استان اصفهان قادر به انجام آن هستیم، فراهم آوردن تسهیلات مالی برای تولیدکنندگان و ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی است.

مهرعلیزاده افزود: روند تولید باید به صورتی شکل بگیرد که قیمت آن از کالای خارجی کمتر و کیفیت آن مشابه کالای خارجی باشد؛ در این صورت مردم به صورت کاملا طبیعی به خرید تولید داخلی ترغیب می شوند.

وی با بیان اینکه سیستم های اداری در صورت وجود کالای داخلی نباید به سراغ کالای خارجی بروند، گفت: در چارچوب اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از کالای ایرانی  جلساتی برای حمایت از تولید ایرانی برگزار و تسهیلاتی برای بخش‌های مختلف تولیدی در نظر گرفته می شود، حتی اگر تولیدکننده در پرداخت وام خود دچار مشکل شد، بانک صرف نظر از طلب خود، موظف است هم چنان به عنوان سرمایه در گردش، به تولید کننده تسهیلات پرداخت کند.

مهرعلیزاده تأکید کرد: در حال حاضر ۸ هزار واحد تولیدی در اصفهان فعالیت می کنند و انتظار می رود این واحدها با انگیزه ای که شعار سال ۹۷ ایجاد کرده، بیشتر از گذشته رونق یابد.

کد خبر 340198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.