طرح آتش سرد می تواند الگویی در جاده های کشور باشد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یکی از طرح‌های ابتکاری پلیس اصفهان در کنترل و مدیریت این حوادث، احداث ۳۰ ایستگاه "امنیت و سلامت" در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تقی مهری در حاشیه سفر به استان اصفهان اظهارکرد: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۶۰ درصد تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق افتاده که در این خصوص رانندگان باید دقت داشته باشند که باوجود خستگی و خواب‌آلودگی به رانندگی ادامه ندهند و یکی از طرح‌های ابتکاری پلیس اصفهان در کنترل و مدیریت این حوادث، احداث ۳۰ ایستگاه "امنیت و سلامت" در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان بوده که با استقبال رانندگان نیز مواجه شده است.

وی گفت: جاده‌های استان اصفهان به دلیل شرایط اقلیمی و امتداد طولی که دارد باعث ایجاد خستگی و خواب‌آلودگی در رانندگان می‌شود که برپایی ایستگاه‌های "امنیت و سلامت" و استراحت رانندگان در این ایستگاه‌ها نقش مؤثر و بسزایی در کاهش حوادث ناگوار خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح ابتکاری "آتش سرد" توسط پلیس‌راه استان اصفهان برای اولین بار در جاده‌های کشور برگزارمی شود، گفت: با استفاده از این طرح نقاط حادثه‌خیز مانند پیچ‌ها و گردنه‌ها در جاده‌های استان به‌ویژه در ساعات شب که از دید کافی برخوردار نیستند برای رانندگان آشکارسازی شده که می‌تواند به‌عنوان یک الگو در جاده‌های کشور مورداستفاده قرار گیرد.

سردار مهری با اشاره به طرح ویژه ترافیکی پلیس راهور ناجا در نوروز ۹۷ تصریح کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ۹۶ آغازشده که تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. این طرح با به‌کارگیری همه امکانات و تجهیزات در حال اجراست و برای کاهش حوادث جاده‌ای، تمهیدات ترافیکی متعددی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس راهور ناجا انجام تخلفات حادثه‌ساز درراه‌های شهری و برون‌شهری است، یادآورشد: امسال برخورد سخت‌گیرانه‌ای با رانندگان حادثه‌ساز انجام خواهیم داشت و از ادامه سفر آنان جلوگیری می‌کنیم تا هم خود فرد از حادثه دور بماند و هم جان رانندگان قانونمند دیگری که در جاده حضور دارند حفظ شود.

منبع: پایگاه خبری پلیس

کد خبر 339996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.