تخت فولاد گنجینه ای است که باید معرفی شود

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی اصفهان گفت: در ایام نوروز ۹۷ نمایشگاه‌های "جهانی در نصف جهان" و "تاریخ به وقت فروردین" و هم‌چنین جشنواره عکس اینستاگرامی "از حیات تا ممات" با محوریت تخت فولاد برگزار می شود.

سید علی معرک نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه تخت فولاد گنجینه ای ارزشمند است که باید هرچه بهتر، هم به مردم اصفهان و هم به مسافران معرفی شود، به همین دلیل در نوروز سال ۹۷ برنامه های متنوعی درنظرگرفته شد که یکی از آن ها نمایشگاه "جهانی در نصف جهان" است که این نمایشگاه به معرفی تخت فولاد و مشاهیر و سرداران و شهدای مدفون در آن می پردازد و در بخش دیگر نیز شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم معرفی شده اند.

وی ادامه داد: نمایشگاه جهانی در نصف جهان در سالن شمع گلستان شهدا، تکیه بابارکن الدین و تکیه میرفندرسکی برگزار شده است و خدماتی از جمله برپایی غرفه کودک و نوجوان نیز در آن انجام می شود و به این ترتیب توانسته‌ایم فضاسازی بسیار خوبی برای تأثیرگذاری بهتر انجام دهیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد درخصوص دیگر برنامه های تخت فولاد اصفهان توضیح داد: ظرفیت تخت فولاد در حوزه های مختلف زیاد است، به همین دلیل جشنواره ای با نام "جشنواره عکس اینستاگرامی از حیات تا ممات" که یک اقدام مشترک بین ما و شرکت توسعه مجتمع سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان است راه اندازی و دو محور تخت فولاد و پارک صفه برای برگزاری این جشنواره انتخاب شده است، این برنامه از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۲۵ فرودین نیز ادامه خواهد داشت. عکس های ارسالی در ماه اردیبهشت نیز به نمایش گذاشته شده و نفرات برتر مشخص خواهندشد.

وی تصریح کرد: برنامه دیگر  نوروز ۹۷ "تاریخ به وقت فروردین" است که یک ویژه برنامه نمایشی- تاریخی است و در آن مشاهیر تخت فولاد و هم‌چنین وقایع و آداب و رسوم اجتماعی تخت فولاد اصفهان را معرفی می شود، این برنامه از امروز دوم فروردین‌ماه در محل پل خواجو شروع شده است و در روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین به صورت پیش‌نمایش در محل پل خواجو اجرا می شود و برنامه اصلی روزهای ۹ و ۱۰و ۱۱ فروردین در مجموعه تخت فولاد برگزار خواهدشد.

کد خبر 339978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.