آخرین جزییات جلسه اضطراری مجمع نمایندگان اصفهان برای کمبود آب

رییس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: عده ای جلوی پمپاژ آب به پشت سد زاینده رود را گرفتند و رفع این موضوع را از مسئولان مربوطه درخواست کردیم. این درحالی بود که در دو روستای حاشیه زاینده رود هیچ آبی برای شرب وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دقایقی پیش جلسه اضطراری مجمع نمایندگان اصفهان برای پیگیری کمبود آب با توجه به بحران کمبود «آب شرب» برخی شهرها و روستاهای حاشیه زاینده رود برگزار شد.

سید ناصر موسوی لارگانی رییس این مجمع در گفت‌وگوی با خبرنگار «ایمنا» اظهار کرد: بحران آب به حدی شدید است که علاوه بر کمبود آب برای صنعت و کشاورزی آبی برای شرب نیز وجود ندارد.

وی افزود: صبح امروز برخی از مردم اهالی روستاهای مجاور زاینده رود از نبود آب شرب خبر دادند و این درحالی بود که حتی آبی برای غسل میت هم در اختیار نداشتند.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان اضافه کرد: با توجه به این موضوع جلسه ای برگزار شد تا هماهنگی های لازم برای پمپاژ آب به زاینده رود صورت گیرد. این درحالی است که عده‌ای از پمپاژ آببه  پشت سد زاینده رود جلوگیری کردند اما امروز طی نامه‌ای به استاندار اصفهان و معاون وزیر کشور خواستار رسیدگی به موضوع پمپاژ آب شدیم.

لارگانی همچنین در خصوص اعطا هزینه نقدی حقابه به کشاورزان گفت: مبلغ این موضوع هنوز مشخص نیست اما قرار است دولت، ذوب آهن و فولاد مبارکه هزینه های این موضوع را تامین کنند.

کد خبر 339902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.