بقای شرکت ملی پست در گروی استفاده از فناوری های نوین است

لنجان-مدیرکل پست استان اصفهان گفت:خدمات جدید بر پایۀ فناوری‌های نوین در کلیۀ بخش‌ها و فرآیندهای پستی به کار گرفته شده است چراکه بقای شرکت ملی پست در گروی استفاده از فناوری های نوین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید رجالی در حاشیه بازدید از اداره پست شهرستان لنجان اظهار کرد: در سال ۹۶ علاوه بر این که خدمات پایه و غیره پایه پستی ارایه شده، بیش از بیست و پنج میلیون مرسوله در استان اصفهان جابجا شده است.

وی افزود:  اداره کل پست اصفهان در سال ۹۶ به زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشت به نحوی که در استفاده از فناوریهای نوین از مرحلۀ قبول، پردازش تا مرحلۀ توزیع از نرم افزارهای خاصی استفاده شد و از سوی دیگر در این اداره مبحث توزیع مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و خدمات جدید بر پایۀ فناوری‌های نوین در کلیۀ بخش‌ها و فرآیندهای پستی به کار گرفته شد.

مدیرکل پست استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به این که پست نامه‌ها به سمت کالاها و بسته‌ها تمایل پیدا کردند، بحث خرید و فروش اینترنتی در پست پر رنگتر از گذشته شده است از این رو لازم است ترافیک‌ها را در این زمینه افزایش دهیم از سوی دیگر با استفاده از سیستم رهیاب موزعین امکان نظارت و کنترل بر عملکرد موزع برای ما میسر شد از سوی دیگر رهگیری مرسوله با امضاء دیجیتال گیرنده و اطمینان از زمان وصول مرسوله برای گیرنده و فرستنده امن تر شده است.

وی با بیان اینکه بقای شرکت ملی پست در گروی استفاده از فناوری های نوین است، اضافه کرد:  نباید فراموش کرد خدمات جدید بر پایۀ فناوری‌های نوین در کلیۀ بخش‌ها و فرآیندهای پستی به کار گرفته شده است و این مهم باعث شده ما خدمات رسانی بهتر، سریع تر و با کیفیت بهتر را به مردم ارایه داده و رضایت مندی بیشتر آنان را حاصل کنیم و از طرفی هم بتوانیم بهره‌وری را در پست افزایش دهیم و زمینه را برای کارهای مهم تر آماده سازیم.

رجالی با بیان اینکه معاون وزیر و مدیر عامل جدید شرکت پست بحث‌های مربوط به تأمین زیرساختها و استفاده از فناوری های نوین را با جدیت دنبال می کنند، گفت:  ما اعتقاد داریم استفاده از فناوری‌های نوین، بهره وری را در مجموعه افزایش می‌دهد و اجرای خوب طرح‌های حاکمیتی نیز بهره وری ملی را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: خدمات پست در روزهای پایان سال و نوروز ادامه دارد چراکه همیشه در پایان سال ترافیک ارسال محصولات و به تبع آن حجم کار همکاران ما در سطح استان و کشور افزایش پیدا می‌کند و ما اعتقاد داریم این فشار کاری نیست بلکه فشار خدمت است که باید خدمت رسانی بیشتری به مردم داشته باشیم.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای پایانی سال ساعت کاری واحدهای اجرایی تا ساعت شش بعدازظهر ادامه داشت عنوان کرد: خدمات اداره پست در ایام نوروز غیر از اول و ۱۳ فروردین به صورت شیفت ادامه پیدا خواهد کرد تا مردم بتوانند مرسولات خود را به راحتی به هر نقطه از کشور ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه ارایه خدمات در مسکن مهر فولادشهر نیازمند همکاری شهرداری و شورای فولادشهر است، گفت: برای نصب پلاک در مسکن مهر باید شهرداری و شورای اسلامی فولادشهر به ما کمک کنند تا پس از تحقق این مهم خدمت رسانی به ساکنین مسکن مهر با سرعت بیشتر انجام شود.

رجالی اضافه کرد: در زمینۀ ارایه خدمات ما مجوز به کارگیری نیروی رسمی را نداریم و باید کارها را با واگذاری به بخش خصوصی انجام دهیم که این مهم نیز اجرایی شده و مجوزهای لازم در این حوزه نسز دریافت شده و از طریق بخش خصوصی خدمات در مسکن مهر فولادشهر ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در رابطه با بهنگام سازی اطلاعات شهرها نیز اقدامات خوبی انجام شده است، چراکه ما مکلف هستیم هر دو سال یک بار اطاعات شهری را بهنگام کنیم، همچنین پست در نقاط روستایی نیز هر چهار سال یکبار با اعتباراتی که به روستاها اختصاص داد توانسته است این کار را به مرحلۀ انجام برساند.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به طرح  سیماک گفت: سیماک  مخفف سامانه یکپارچه مدیریت املاک است و شهرهای زرین‌شهر و فولادشهر به این طرح اضافه خواهند شد.

وی یاداور شد: اداره پست شهرستان لنجان، یکی از ادارات پیشتاز در استان اصفهان در زمینۀ ارایه خدمات است که خدمات تکلیفی و خدمات نیابتی مربوط به سازمانهای دیگر را به خوبی انجام داده و جزء شهرستان های برتر در امر خدمات رسانی است و در رابطه با کیفیت خدمات هم جایگاه خوبی دارد.

رجالی یاداور شد: امیدواریم  با ارتقاء روز افزون کیفیت خدمات که بر اساس شاخصها و سنجه‌های کشوری است بتوانیم جایگاه برتر استان اصفهان را در بین استان‌های بزرگ کشور حفظ کنیم.

کد خبر 339893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.