گردشگری باید به عنوان صنعتی مؤثر در توسعه شهر باشد

لنجان- شهردار باغبادران گفت: شهرداری با شعار توسعه همه جانبه با تمرکز بر مشارکت بخش خصوصی و اتکا بر صنعت گردشگری برنامه‌های خود را در سال ۹۷ اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در آیین افتتاح ایستگاه راهنما و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهرداری باغبادارن اظهار کرد: همه ساله در ایام مختلف سال از جمله ایام نورزو شاهد ورود مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور به شهر خوش‌نام باغبادران هستیم و از این جهت برنامه‌ریزی خاص و متنوعی برای ایام نوروز انجام گرفته است تا بتوانیم موجبات لازم بهبود خدمات به شهروندان و مسافران را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع ستاد نوروزی شهرداری باغبادران برنامه‌ریزی لازم را در خصوص برگزاری برنامه‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در ایام نوروز انجام داده و این مهم در قالب جشنواره عیدانه شهرداری باغبادران شکل گرفته است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی شهر باغبادران، شادی آفرینی محور برنامه‌های نوروزی امسال در این شهر بوده و یکی از برنامه‌های شهرداری باغبادران برای افزایش نشاط شهروندی حرکت کارناوال شادی با حضور هنرمندان در قالب نمایش سیاه‌بازی است که هنرمندان در قالب شخصیت‌های ننه سرما، حاجی فیروز و عمو نوروز در محلات مختلف شهر باغبادران حضور یافته و نوید بهار و تولد طبیعت را به شهروندان می دهند.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که مخاطب جشنواره عیدانه تمام شهروندان در رده‌های سنی مختلف هستند و اجرای برنامه رادیو موج باغبادران، غرفه رستوران بازی‌های فکری، فوتبال دستی انسانی، گریم چهره کودکان، شاهنامه‌خوانی کودکان، نمایش طنز، موسیقی سنتی و ... در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته تا شهروندان و مسافران نوروزی در این ایام لحظات شاد و مفرخی را در کنار خانواده سپری کنند.

محمدی اضافه کرد: برگزاری جشنواره سبزه ها و هفت سین نوروزی و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز در شهر باغبادران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت کیلومتر از ساحل زیبای زاینده‌رود از وسط شهر باغبادران می‌گذرد، عنوان کرد: شهر باغبادران در نوروز ۹۶ پذیرای بیش از ۷۰ هزار نفر مسافر بوده و به آنها خدمات ارایه شد و با توجه به جاری و زنده بودن رودخانه زاینده رود در این شهر پیش بینی می‌شود، شاهد افزایش ۲۰ درصدی جذب مسافر در ایام نوروز ۹۷ باشیم.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز در بخش‌های مختلف ترافیک، حمل و نقل درون و برون شهری، ایمنی و امنیت مسافران و ... با همکاری نیروی انتظامی، بسیج، آموزش و پرورش، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اورژانس، اصناف، حمل و نقل جاده‌ای، شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضای ستاد هماهنگی تسهیلات نوروزی شهر باغبادران خدمات لازم ارایه خواهد شد تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و مسافران باشیم.

وی افزود: هماهنگی لازم با مساجد شهر برای برپایی اقامه نماز جماعت با حضور مهمانان و مسافران نوروزی انجام گرفته است همچنین اصلاح هندسی معابر و میادین، ایمن سازی راه‌ها، حذف نقاط حادثه خیز و نصب علایم هشدا دهنده و راهنمایی و رانندگی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای ارتقای سلامت سفر در باغبادران انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه شهرداری باغبادران با شعار توسعه همه جانبه با تمرکز بر مشارکت بخش خصوصی و اتکا بر صنعت گردشگری برنامه‌های خود را در سال ۹۷ اجرایی خواهد کرد گفت: در سند چشم انداز باغبادران شهرداری و شورای اسلامی شهر با نگرشی جامع اهداف خود را در راستای شناخت و توسعه بازار محصولات، با اعمال مدیریتی موثر و مبتنی بر مشارکت و تعامل، با استقبال از مخاطرات لازم، رشد و توسعه شهر باغبادران، تا نیل به ظرفیت ۸۰۰ هزار نفر گردشگر در سال، همراه با توسعه ظرفیت‌های پذیرایی و اقامتی و ارایه خدمات عمومی دنبال کرده است.

کد خبر 339868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.