رتبه نخست اصفهان در شاخص های تجویز منطقی دارو

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: و قریب به ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شوند و ارزش آن ۵ هزارمیلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل اصلانی امروز (دوشنبه ۲۸ اسفندماه) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره اقلام دارویی استان گفت: ارزش بازار دارویی کشور در سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که  قریب به ۶۵ درصد از ارزش ریالی این بازار متعلق به تولیدات داخلی و ۳۵ درصد متعلق به داروهای وارداتی و خارجی بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۴ درصد از داروهای موجود در کشور، وارداتی هستند و قریب به ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شوند و ارزش آن ۵ هزارمیلیارد تومان است؛ ضمن اینکه ازمیان۷۵۰ داروخانه فعال در استان اصفهان تعداد۹۰ داروخانه شبانه روزی هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: هدفی که در ایام تعطیلات هم در حوزه درمانی و هم در حوزه بهداشت دنبال می شود این است که خدمتی ماندگار را به همشهریان ارایه کنیم تا خاطره خوبی در ذهن مسافران و گردشگران به یادگار بماند.

اصلانی گفت: اصفهان رتبه نخست کشور را در شاخص های تجویز منطقی دارو دارد، در زمینه نظارت بر تجویز منطقی دارو نیز در استان از سال ۷۵ تاکنون نظارت بسیار خوبی اعمال شده و نسخه های تجویز شده از سوی پزشکان بررسی و نسخه هایی که از نظر تجویز منطقی دارو مشکل داشته اند  به سازمان نظام پزشکی برای بررسی و تذکر ارجاع می شود.

برنامه ستاد نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که سرمایه ها در استان اصفهان باقی بمانند و بتوانیم تولیدات را بالا ببریم که برای انجام این برنامه اقدامات خوبی در نظر گرفته شده است، هم‌چنین برنامه ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه شروع شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و کل معاونت ها برای اجرای برنامه های این ستاد درگیر هستند و حوزه های دارو، درمان و بهداشتی در این ایام فعال خواهندبود.

اصلانی یادآور شد: در حوزه تجویز منطقی دارو رتبه اول کشوری را دار هستیم و این طرح از سال ۷۵ شروع شده و همه پزشکان دارای پرونده هستند و نسخه های آنها بررسی می شود و ما اکنون از بهترین شاخص برخوردار هستیم، هم‌چنین در ارتباط با سهم دارو هنوز چیزی کم نشده و تمام آن روالی که از قبل برقرار بود همچنان برقرارخواهدبود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نسخه های تک دارویی برای بیماری های خاص بوده است و نظارت هابه طور شبانه روزی انجام شده، هم‌چنین سامانه ۱۹۰ به همه مباحث کمبودهای غذا و دارو تجهیزات پزشکی در حوزه بهداشت رسیدگی کرده و پاسخگو خواهد بود

کد خبر 339864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.