لزوم استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری

لزوم استفاده درست از تبلیغات شهری و تدوین اساسنامه سازمان‌های شهرداری از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه بیست و هفتم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان آخرین جلسه در سال ۹۶،  یکی از طولانی‌ترین جلسات علنی این شورا بود که بیش از ۴.۵ ساعت به طول انجامید. در دقایق پایانی این جلسه علنی شیرین طغیانی، اصغر برشان، عباسعلی جوادی و مهدی مزروعی در ارتباطات با موضوعات مختلف تذکراتی را ارایه دادند.

از ظرفیت تبلیغات شهری استفاده شود

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش تذکرات این جلسه علنی با بیان اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی یکی از معیارهای توسعه یافتگی سازمان ها و نهادهای مختلف است، گفت: اگر این تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار بیش از واقعیت باشد، علاوه بر بستر سازی نهاد دروغ پردازی باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی در جامعه مدنی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر از این ابزارهای تبلیغاتی به اندازه کافی نیز استفاده نشود، این ابزارها می‌توانند آسیب‌رسان باشند به طوری که می‌توان گفت امروز چه بسیار کارهایی که در مدیریت شهری در حال انجام است ولی کوچکترین نمودی در تبلیغات فضای رسانه‌ای ندارد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: برای مثال امروز اتفاق بسیار مهمی در تکمیل خط یک قطار شهری می‌افتد ولی کمترین برون رفتی از این اتفاق به صورت تبلیغات شهری دیده نمی‌شود.

لزوم بازسازی تجهیزات آتش نشانی

اصغر برشان، عضوشورای اسلامی شهراصفهان نیز ضمن عرض تبریک فرارسیدن سال نو اظهار کرد: از تمامی شهروندان اصفهانی که بر اساس گزارشات واصله، تمامی تلاش و سعی خود را کردند تا شب چهارشنبه سوری کم حادثه‌ای را داشته باشیم تقدیر و تشکر می‌کنم. البته این مسأله نشان دهنده تعالی فرهنگی شهروندان و توجه و عنایت ویژه آنها برای رعایت مسائل ایمنی است.

وی ادامه داد: مدت زمان زیادی از حادثه پلاسکو نمی گذرد و ما باید از این حادثه و نمونه‌های مشابه آن عبرت بگیریم و از این رو ضروری است که به خرید تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش سوزی و کنترل حوادث توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تلاش‌های کارکنان امدادگران و آتش‌نشانان سازمان ایمنی و آتش نشانی  شهرداری اصفهان گفت: متاسفانه بر اساس آمار، تعداد آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال قبل ۲۱ درصد و تعداد حوادثی که منجر به ورود امدادگران و آتش نشانان بوده ۲۹ درصد افزایش داشته است به طوری که در سال ۱۳۹۶ در شهر اصفهان به ازاء هر ۴۳۵ نفر یک مورد حریق رخ داده است و به ازاء هر ۳۳۳ نفر یک مورد حادثه رخ داده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا لازم است مطالعات کارشناسی و اقدامات لازم به منظور استفاده از تمامی امکانات کشور، فضای مجازی، رسانه‌های صوتی تصویری و رسانه‌های جمعی دیگر و سایر سازمان‌های مشمول تدابیر ایمنی و استانداردسازی و از سیاست‌های تشویقی و بازدارنده برای آگاهی و کاهش حوادث و آتش‌نشانی انجام شود.

برشان با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل آتش‌نشانی به خصوص ماشین آلات تخصصی که عمر آن بسیار بالاست باید نوسازی و مدرنیزه شوند، تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی نیز  باید در اسرع وقت تهیه شده تا در صورت وقوع حوادث احتمالی به بهترین شکل ممکن از آن بهره برداری شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بازرسان وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی که حکم ضابط دادگستری را دارند باید کنترل و بازرسی های لازم را به منظور پیشگیری از حوادث و آتش سوزی به عمل آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیروی انتظامی به خصوص مأموران راهنمایی و رانندگی هم باید با ارائه آموزش‌های مورد نیاز به شهروندان و استفاده ازتمامی ظرفیت‌های کشور و عوامل بازدارنده موثر موجبات کاهش حوادث را عملی کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با یک عزم ملی و همکاری و تعامل جهادی دست اندرکاران و همکاری مستمر سازمان ایمنی و آتش نشانی شهردای‌ها شاهد کاهش حوادث و آتش سوزی در کشور و شهرمان باشیم و شهری ایمن و بدون حادثه و آتش سوزی به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی و انسانی داشته باشیم و در صورت اتفاقات غیرمنتظره، مجهز به کنترل سریع وموثر آتش سوزی ها و حوادث باشیم.

اساسنامه سازمان‌های شهرداری تدوین شود

مهدی مزروعی، نائب رییس کمیسون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش از این تذکری مبنی بر اجرای چارت جدید شهرداری اصفهان به آقای نوروزی داده شد تا مصوبه شورا را در این خصوص اخذ کنند اما در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق به شهردار اصفهان اجازه داده شد تا این چارت را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس، شهردار اصفهان موظف شد، اساسنامه‌های مرتبط با مدیریت شهری را با تعامل وزارت کشور و مجوز شورای اسلامی شهر نهایی کند که البته علی رغم تذکرات متعددی که در این رابطه داده شده، این امر تا کنون محقق نشده است.

نائب رییس کمیسون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: این مسأله در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌ها بغرنج‌تر است زیرا این سازمان در حال حاضر به صورت شورای عالی اداره می‌شود و حتی متن اولیه اساسنامه آن هم ارائه نشده است.

وی افزود: این مسأله با صحبت‌هایی که شهردار اصفهان مبنی بر اولویت سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی به طور مرتب ابراز کرده، در تعارض است که باید هرچه سریع‌تر این موضوع رسیدگی شود.

چرا اصلاح بودجه سازمان ها دیر به شورا ارائه شد؟

عباسعلی جوادی، رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی با آرزوی سالی پر خیر و برکت برای تمامی شهروندان، گفت: چرا اصلاح بودجه سازمان‌ها که حدود دو ماه پیش در هیئت مدیره تصویب شده است، دیر به شورای اسلامی شهر ارائه شده است در صورتی که در سال‌های گذشته، شورای شهر با چنین اتفاقی روبه رو نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: این روش برخورد با اعضای شورای اسلامی شهر صحیح نیست و اگر انتظار داریم به شهروندان نگاهی نو ارایه شود نباید به راحتی از کنار این نهاد عبور کرد.

کد خبر 339794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.