نوروز فرصتی برای ایجاد امید و نشاط اجتماعی در شهر

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: نوروز فرصتی کم نظیر برای ایجاد امید و نشاط اجتماعی در شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جمع خبرنگاران نوروز را فرصتی کم نظیر برای ایجاد امید و نشاط اجتماعی در شهر دانست و اظهار کرد: امروزه به دلیل شرایط سخت زندگی شهری و مدرنیته شدن آن باعث شده شاهد حضور شهروندانی بی رمق و بدون احساس شادابی و سرزندگی باشیم که این مسئله خود یکی از بزرگترین معضلات شهرهای بزرگ به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و سرزندگی در میان شهروندان یکی از محورهای راهبردی مدیریت شهری زرین شهر است، افزود: نباید فراموش کرد فضاهای شهری و کمبود امکانات تفریحی و شادی آفرین در این حوزه نیز بی تأثیر در عدم سرزندگی و شادابی شهروندان در شهرهای بزرگ بی‌تاثیر نبوده است از این رو برآن شدیم با اجرای برنامه‌های متنوع به سمت ایجاد نشاط شهروندی در بین شهروندان این شهر حرکت کنیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: زرین شهر ظرفیت‌های هنری زیادی در خود دارد و بر همین اساس شهرداری زرین شهر طی پنج ماه گذشته همواره تلاش کرده از ظرفیت هنرمندان در برنامه‌های اجرایی خود استفاده کند.

وی ادامه داد: طراحی شهری با محور سیما و منظر شهری و برگزاری جشن‌ها و آیین‌های مختلف ملی و مذهبی از جمله راهکارهای توسعه نشاط شهری در حوزه کالبدی، فرهنگی و اجتماعی به‌شمار می‌اید که تحقق این مهم امروز در شهرداری زرین شهر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی اضافه کرد: امسال شهرداری زرین‌شهر با ویژه‌برنامه‌های متفاوت عید نوروز را با شکوه‌تر از هر سال دیگر برگزار خواهد کرد چراکه نوروز فرصتی کم نظیر برای فرار از روزمرگی‌های زندگی است و شهروندان در این ایام زمان بیشتری را در کنار خانواده‌های خود سپری می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما در تلاش هستیم با برگزاری جشن‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف نه تنها شور و نشاط به شهر و شهروندان تزریق کرده بلکه ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران نوروزی معرفی و در این زمینه برندسازی لازم را انجام دهیم .

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا فضایی ایجاد کنیم تا شهروندان و مسافران نوروزی در این فضا احساس امنیت، آرامش و شادی کنند از این رو با توجه به اینکه پارک ساحلی زرین‌شهر یکی از ظرفیت‌های گردشگری شهر بوده و دریاچه مصنوعی که در قلب آن قرار گرفته ویژه برنامه‌های متنوعی در این مجموعه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حاجی فیروز، با نوید بهار طبیعت به زرین شهر آمد، گفت: حاجی فیروز پیام آور نوروز بوده که قدمتی برابر با فرهنگ و تمدن ایران زمین دارد و با لباس سرخ، چهره سیاه و ترانه‌های ویژه‌اش آمدن بهار را نوید می‌دهد.

 محمدی افزود: حاجی فیروز در آخرین روزهای سال با آرایش عجیب به کوچه و خیابان آمده و با ترانه خواندن و بازی در آوردن موجب شادی مردم می‌شود و با توجه به اینکه حرکت این شخصیت تاریخی نشاط و شادی را برای مردم رقم می‌زند برآن شدیم برای نخستین‌بار با استفاده از ظرفیت هنرمندان زرین شهر این شخصیت دوست داشتنی در شهر حضور پیدا کند و با اجرای این برنامه نیز شاهد رضایتمندی بسیاری از شهروندان بودیم.

کد خبر 339782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.