تصویب افزایش نرخ بلیت متروی اصفهان در سال ۹۷

براساس مصوبه بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، بهای ورودی مترو برای سال ۹۷ از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از ظهر امروز لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۹۶ و بودجه ۹۷ شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان موردبررسی قرار گرفت. بر این اساس، کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات، شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان را موظف کرده است که مطالعاتی را در خصوص باز طراحی خطوط حمل و نقل همگانی با توجه به بهره‌برداری خط  یک مترو انجام دهد.

علاوه بر آن باید جرائم مربوط به سال‌های ۸۷ تا ۹۳ در خصوص واگذاری به بخش خصوصی پیگیری و تعیین تکیلف شود و توافق نامه و تهاتر بدهی این شرکت با سازمان تأمین اجتماعی که پیش از این به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده بود، مشخص شود.

با توجه به پتانسیل موجود در شرکت اتوبوس‌رانی در موضوع تبلیغات، ردیف این مبلغ افزایش‌یافته و در اصل بودجه آورده شود. افزایش قیمت بلیت اتوبوس نیز در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به مشکلات موجود اصفهان کارت و این موضوع که تعهدات به شرکت پیمانکار بی. آر. تی به اتمام رسیده است، شرکت اتوبوس‌رانی به‌عنوان یک متولی، باید یک سیستم یکپارچه الکترونیک و با ارائه ویژگی‌های خاص مطالعه و پیشنهاد کند.

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: آقای افتخاری یکی از مدیرانی بودند که به‌خوبی در مدت‌زمانی که مشغول به کارشده به وظایف خود عمل کرده‌اند اما اتوبوس‌هایی که در سال‌های گذشته مالکیت آن به نام این سازمان نشده است، باید بررسی شود.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی با بیان اینکه خصوصی‌سازی شرکت اتوبوس‌رانی صرفه‌جویی اقتصادی زیادی برای شهرداری در پی خواهد داشت خواستار گزارشی به‌منظور روند واگذاری اتوبوس‌های این شرکت به بخش خصوصی طی سه ماه آینده شد.

کاهش تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌های واحد

قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: برخی از اصلاحات نیاز به زمانی یک یا چندساله داشت که طی چند ماه گذشته آن‌ها را در راستای افزایش خدمات و رضایت شهروندان اجرایی کرده‌ایم و به طور مثال بنا شده است تبلیغات با استفاده از تجهیزات چندرسانه‌ای در داخل اتوبوس‌ها انجام شده و کمتر شاهد تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌های شهری باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت و نگهداری حدود هزار دستگاه اتوبوس بر عهده شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان است، ادامه داد: اکثر بودجه‌ای که از شهرداری دریافت می‌شود در امور جاری هزینه و برای امور عمرانی و تکنولوژی سازمان هزینه‌ای نشده است درحالی‌که مهم‌ترین مشکل سیستم اتوبوس‌رانی عدم انجام پایش و اندازه‌گیری در حوزه‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر همین افزایش کمک شهرداری به اتوبوس‌رانی ادامه داشته باشد باید تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان از مدیریت شهری کمک بگیریم که امکان پذیر نیست، بنابراین باید به سمت خصوصی سازی برویم بر همین اساس امیدواریم  سال آینده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ راننده به بخش خصوصی واگذار شوند.

با توجه به موارد گفته شده، اصلاح و متمم بودجه سال ۹۶ با ۱۱ رأی موافق و یک مخالف و بودجه سال ۹۷  شرکت واحد اتوبوس‌رانی نیز با ۱۲ رأی موافق به تصویب رسید.

قیمت بلیت مترو افزایش می‌یابد

 لایحه افزایش نرخ بهای ورودی مترو که پیش‌ازاین در کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر بررسی شده و با توجه به تکمیل و افزایش طول مسیر خط یک و  افزایش تعداد ایستگاه‌ها، با افزایش قیمت بلیت مترو از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان موافقت کرده بود در جلسه علنی شورا موردبررسی قرار گرفت.

بر این اساس کمیسیون حمل‌ونقل شورا پیشنهاد داد علل عدم ارائه انواع بودجه، اصلاح بودجه، متمم بودجه و بیلان و تفریغ بودجه سالانه و گزارش حسابرسان و بازرسان قانونی شرکت به شورای اسلامی شهر از سال‌های گذشته تا حال در جلسه علنی شورا اعلام شود و علاوه بر آن ظرف مدت حداکثر سه ماه آینده نسبت به ارائه گزارش تحلیلی از میانگین تعداد و زمان و طی مسافت هر سفر به صورت روزانه به همراه درآمد حاصل از فروش بلیت و سایر درآمدها و هزینه‌های شرکت به تفکیک، به شورای اسلامی شهر گزارش شود.

شرکت مترو با توجه به تفاوت‌های فاحش درآمد و هزینه این شرکت، اقدامات عملی به منظور تشویق شهروندان به استفاده از مترو به عمل آورده و نتیجه را ظرف مدت سه ماه  به شورای اسلامی شهر اعلام کند.

کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تأکید می‌کند باید اطلاع‌رسانی محل ایستگاه‌های قطار شهری به شهروندان در تابلوهای شهری انجام شود و علاوه بر این ضروری است که در محل ایستگاه‌های قطار شهری، تسهیلات پارک دوچرخه ایجاد شود.

کوروش محمدی با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله رسیدن واگن‌های قطار شهری به ایستگاه‌ها بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر قطار شهری با سرفاصله یک ربع به ایستگاه‌ها می‌رسد که می‌توان گفت شهروندان نهایت لطف خود را به خرج داده و با این شرایط از مترو استفاده می‌کنند بنابراین لازم است این زمان به دو دقیقه کاهش پیدا کند.

درنهایت باتوجه به موارد مطرح شده افزایش نرخ بهای ورودی مترو با ۱۱ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

مساعدت ۵۰ میلیارد ریالی سازمان انرژی اتمی برای ساخت میدان شهدای هسته‌ای

پیشنهاد دریافت ۵۰ میلیارد ریال هدیه از سازمان انرژی اتمی نیز با تاکید بر اینکه این مبلغ به عنوان هدیه و کمک مساعدت در اجرای پروژه میدان شهدای هسته ای اجرا شود مطرح شد و با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

کد خبر 339765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.