توانمندسازی در اولویت فعالیت خیریه‌ها قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشبختانه در حال حاضر خیریه‌های زیادی در اصفهان فعالیت دارند که صدقه نمی‌دهند بلکه مددجویان خود را توانمند می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی شامگاه پنجشنبه در جشن نوروزی کودکان کار مؤسسه نیکوکاری سرمد اظهار کرد: جامعه امروز ما همچنان به دستان پر توان خیران و نیکوکاران نیاز دارد.

وی افزود: این دستان نیکوکار با حمایت خود از کودکان کار و زنان بی‌سرپرست در واقع زنجیره‌های کار و تلاش را در کشور توسعه داده و باعث می‌شوند تا کشور حرکتی رو به جلو داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه باید دست در دست هم کشورمان را از حیث غم، اندوه، فقر و کاستی‌ها پاک کنیم.

وی با اشاره به نقش مؤسساتی که باعث توانمدسازی کودکان کار و همچنین زنان سرپرست خانوار می‌شوند، خاطرنشان کرد: با چنین حرکت‌های مثبتی علاوه بر بازگرداندن نشاط به جامعه، می‌توان جامعه را از مشکلات گریبان‌گیر آن نجات داد.

محمدی با اشاره به این که نگاه ما باید به سمت توانمندسازی جامعه باشد، ادامه داد: آینده کشور در دستان کودکان امروز است، البته شاید از طرف مسؤولان نیز کم‌کاری صورت گیرد اما باید به آینده امیدوار بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر خیریه‌های زیادی در اصفهان فعالیت دارند که صدقه نمی‌دهند بلکه مددجویان خود را توانمند می‌کنند که مؤسسه نیکوکاری سرمد نیز از جمله این خیریه‌ها است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تلاش شورای اسلامی شهر اصفهان بر این است تا از خیریه‌هایی که در افراد توانمندی ایجاد می‌کنند، حمایت کرده و به آنان کمک کند.

وی تصریح کرد: با توانمندسازی کودکان کار می‌توان توسعه، آبادانی و شکوفایی اقتصاد کشور را رقم زد که این کار به دست خیرانی صورت می‌گیرد که امروز در این جمع حضور دارند و حامی کودکان کار  هستند.

محمدی یادآور شد: یکایک افراد جامعه باید دلهایمان را صاف کرده و از فیلتر مهربانی عبور دهیم تا دست در دست یکدیگر به سوی ایرانی آباد پیش رویم.

به گزارش ایمنا، مؤسسه نیکوکاری سرای مهردستان سپهر (سرمد) مرکز حمایت ازکودکان کار و خیابان است که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و با آموزش‌های مختلف نقش مؤثری در توانمندسازی کودکان کار ایفا می‌کند.

کد خبر 339613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.