استان اصفهان ۱۸۵ شهید مدافع حرم را تقدیم حریم ولایت کرده است

لنجان-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شیرمردان استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس تا آخرین گلوله خود در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند کوچکترین قسمتی از خاک ایران به دست دشمنان اشغال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، داریوش وکیلی در آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام شهر ورنامخواست اظهار کرد: باعث افتخار این استان بوده که ۱۰ درصد از جامعه ایثارگری کشور به استان اصفهان تعلق دارد.

وی با اشاره به ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید استان اصفهان، افزود: مردم استان اصفهان نقش بسیار زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده‌اند به طوری که در یک روز ۳۷۰ شهید در این شهر تشییع شد و امام خمینی(ره) نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کرده‌اند از طرفی استان اصفهان با ۵۰ هزار جانباز و سه هزار و ۵۵۴ آزاده نقش مهمی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به جانفشانی‌های شیرمردان استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: شیرمردان استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس تا آخرین گلوله خود در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند، کوچکترین قسمتی از خاک ایران به دست دشمنان اشغال شود از این رو استان اصفهان کمترین آزاده را به خود اختصاص داده و بیشتر رزمندگان این استان  به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی ادامه داد: مردم استان اصفهان در دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) نیز حضور فعال داشته‌اند و این استان ۱۸۵ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.

وکیلی اضافه کرد: بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ سال پیش نهال اسلام به دستان پیامبر اکرم(ص) کاشته شد و این نهال با خون امام حسین(ع) آبیاری و تثبیت شد و این خون توسط حضرت زینب(س) نگهداری شد و پس از سال‌ها امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در سال۴۳ فرمودند: «سربازان من در گهواره ها هستند»، عنوان کرد: به گواهی تاریخ خیل عظیم جوانان و نوجوانان نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن و پیروزی انقلاب اسلامی داشته و چند سال بعد در هشت سال دفاع مقدس نیز نقشی بی نظیر در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا کردند و این خود نشان از تدبیر امام خمینی(ره) دارد که چگونه توانستند با ترویج اسلام ناب محمدی چنین سربازانی را تربیت کنند.

وکیلی خاطرنشان کرد: باتوجه به سخنان رهبر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باید یاد و خاطره شهدا تا ابد زنده نگه داشته شود از این رو باید گفت در هر جا به هر شکلی از برگزاری مراسم  یادواره شهدا گرفته تا تولید برنامه و ساخت چنین المان‌هایی در راستای نشر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود ارزشمند است.

وی افزود: امروز همه ما موظفیم در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم و بر همین اساس نباید اجازه دهیم یاد شهدا از خاطره مردم به خصوص نسل‌های جدید پاک شود، چراکه دشمن نقطه ثقل خود را به این مسئله معطوف کرده و در جنگ سخت و جنگ نرم بر آن تکیه دارد.

مدیرکل بنیاد استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا، انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه این گونه برنامه‌ها کشور بیمه کرده و حضور جوانان در یادواره‌ها، باعث می‌شود آنها ارزش‌های دفاع مقدس را بیش از پیش درک ‌کنند و این همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 339592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.