اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در لنجان

لنجان-رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان گفت: در بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی از واحدهای صنفی فولادشهر بازدید و از یک واحد صنفی مقدار ۷۰ کیلوگرم فراورده خام دامی فاقد هویت کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حمید طاهری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشتار اصولی دام در کشتارگاه، نقش مهمی را در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد، چراکه کشتار دام در کشتارگاه‌ها با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.

وی افزود: نباید فراموش کرد کشتار دام در خارج از این محیط یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بازرسان شبکه دامپزشکی، همواره بازرسی بهداشتی لاشه‌ها پس از کشتار، گزارش دهی موارد مظنون به بیماری و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به حداقل برسد.

وی از اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز در لنجان خبر داد و گفت: در پی بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، کارشناسان این شبکه در راستای اجرای طرح ویژه نظارت ایام نوروز، از واحدهای صنفی فولادشهر بازدید و از یک واحد صنفی مقدار ۷۰ کیلوگرم فراورده خام دامی فاقد هویت کشف و ضبط کردند و فرد خاطی برای برخورد قانونی به مراجع ذی ربط معرفی شد.

طاهری اضافه کرد: شهروندان شهرستان لنجان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفاتی مختلف در حوزه عرضه فرآورده‌های خام دام غیر بهداشتی و غیر مجاز که توسط واحدهای صنفی و یا دست فروشان عرضه می‌شود گزارشات خود را با شماره تلفن ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان این شبکه منتقل کرده تا با متخلفان برخورد قانونی انجام گیرد.

کد خبر 339576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.