نشست خبری نوروزی واصحاب رسانه در خانه آزادی خواهان

دومین نشست خبری قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با خبرنگاران در خانه مشروطیت اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سالن اجتماعات خانه مشروطیت در حالی برای نخستین بار میزبان نشست خبری پایان سال شهردار اصفهان بود که دیوارهای آن مزین به تصویر و نام چهره های فرهنگی، ادبی و هنری شهرو کشور ما است و در گوشه جایگاه ویژه سالن، دکور سفره هفت سین به نشانه نزدیکی بهار خودنمایی می کرد.

 *خانه مشروطه اصفهان مکان گردهم‌آیی آزادی‌خواهان، مردم، علما، روشنفکران و رجال سیاسی فرهنگی اصفهان و بختیاری بوده است تا درباره مشروطیت و حکومت قانون و امور مدنی مشورت و هم‌فکری کنند. رویکرد برگزاری این نشست در خانه مشروطیت علاوه بر معرفی این بنای ارزشمند کمتر دیده شده تاکید دوباره نوروزی بر اولویت گردشگری در اصفهان بود.

* شهردار اصفهان امروز میزبان خبرنگاران، عکاسان خبری، باشگاه خبرنگاران معلول، سرپرستان و مدیران بیش از ۱۰۰ رسانه اصفهان بود. نشست خبری شهردار اصفهان ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه آغاز شد.

* نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود ملی کشورمان آغاز و سپس کلیپی با موضوع «تحقق وعده اول» شهردار اصفهان پخش شد، در این کلیپ مراحل تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان به تصویر درآمده بود.

* شهردار اصفهان در همان ابتدای سخنرانی  اعلام کرد که امروز باید برای دیدار با وزیر اقتصاد به منظور پیگیری برخی از مسایل مربوط به شهر ساعت ۱۱ جلسه را ترک کرده و عازم تهران شود.

* قدرت الله نوروزی برای اینکه برای جلسه با وزیر به تهران برود یا نشست خبری را ادامه بدهد، از خبرنگاران نظر خواهی کرد که خبرنگاران با رفتن او به این سفر کاری مشروط بر اینکه بودجه ای برای اصفهان به همراه داشته باشد موافقت کردند.

* ابتدا خبرنگارانی که در نشست اول شهردار موفق به پرسیدن  سؤالات خود نشدند، به پشت تریبون آمده و موارد خود را مطرح کردند.

* شهردار از خبرنگاران دعوت کرد  یکشنبه هفته آینده به ایستگاه میدان امام حسین(ع) بیایند و همراه با شهردار سوار مترو شده و در ایستگاه صفه پیاده شوند.

* شهردار اصفهان به لیوان شیشه ای که روی میز قرار داشت اشاره کرد و گفت: این لیوان شیشه ای است من به آن نگاه می کردم نه تنها برای خوردن آب بلکه فکر کردم که چه خوب است این لیوان شیشه ای است و به محیط زیست ضربه نمی زند، بنابراین باید استفاده از لیوان های یکبار مصرف که سال ها طول می کشد تا از بین برود کنار گذاشته و لیوان های شیشه ای را استفاده کنیم، روزانه هزار تن زباله تر و خشک با دستان من و شما وارد کیسه زباله می شود که برای جداسازی اش سختی های زیادی وجود دارد.

* در این جلسه یک عکاس و یک خبرنگار توانخواه نیز حضور داشتند، شهردار از تلاش این دو بسیار تشکر کرد و در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانخواه گفت: من طرفدار معلولان هستم و در معلولان، ناتوانی نمی‌بینم، زیرا معتقدم شاید معلولان در بخشی از اندام بدن خود آسیب هایی داشته باشند، اما افرادی با هوش و توانمند هستند.

* شهردار اصفهان در پایان این نشست خبری از تمام خبرنگاران رسانه ها به خصوص آنهایی که با رسانه های شهرداری از جمله خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان، روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای همکاری تنگاتنگی دارند، تشکر کرد.

* نوروزی همچنین ضمن تقدیر از تمام پاکبانان شهر که برای حفظ پاکیزگی و زیبایی شهر تلاش می کنند، از آتش نشانانی که شب گذشته با فداکاری خود باعث شدند چهارشنبه سوری بدون حادثه ای در شهر اصفهان سپری شود، تشکر کرد.

* وی از همه مردم که آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می شوند، تشکر کرد و پیشاپیش فرارسیدن سال جدید را به همه تبریک گفت و عازم تهران شد.

دردل های استاد

"استاد عبدالله هاشمی نسب نمین" پیشکسوت عکاسان اصفهان نیز پشت تریبون حاضر شد اما زمان صحبت های هاشمی شهردار اصفهان در جلسه حضور نداشت.

او چهار میلیون قطعه عکس را طی ۶۷ سال فعالیت آرشیو دارد، همچنین گنجینه ای از تجهیزات عکاسی آنالوک و سیر عکاسی آنالوک تا دیجیتال را در گنجینه ای نهفته در اختیار دارد که می‌تواند بستری برای آموزش هنرجویان حوزه عکاسی باشد.

هاشمی در این نشست گفت: «آرشیو من در دنیا بی نظیر و منحصر به فرد است، اگرمسئولان سری به من بزنند خواهند فهمید که وطن خواهی یعنی چه؟ اینکه بیش از ۶۰ سال کار کنی اما هنوز مستأجر باشی و ...»

در ادامه جواد شعرباف مشاور عالی شهردار اصفهان به جایگاه رفت تا به سؤالات خبرنگاران در ارتباط با قطار شهری اصفهان پاسخ دهد.

خبرنگاران زیادی در این بخش سؤال مطرح کردند تا مشاور شهردار اصفهان بخشی از نگرانی های جامعه رسانه و مردم شهر اصفهان را در خصوص متروی اصفهان پاسخ دهد.

به گزارش ایمنا، نشست خبری ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه پایان یافت و خبرنگاران در ضیافت ناهار شهردار شرکت کردند.

کد خبر 339535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.