استاد دانشگاه: فرهنگ استفاده از مترو نهادینه شود

استاد دانشکده حمل و نقل دانشگاه اصفهان گفت: اگر شبکه حمل و نقل مترو به صورت کامل راه اندازی شود، ترافیک سطح شهر کاهش و افراد برای استفاده از این نوع حمل و نقل بیشتر ترغیب می‌شوند.

محسن ابوطالبی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اکنون تنها بخشی از خط یک مترو راه اندازی شده و این تاثیر چندانی در کاهش ترافیک سطح شهر ندارد، البته برای شهروندانی که قصد دارند از شمال به جنوب شهر سفر کنند، مناسب است.

وی افزود: اگر شبکه حمل و نقل مترو به صورت کامل راه اندازی شود، ترافیک سطح شهر کاهش و افراد برای استفاده از این نوع حمل و نقل بیشتر ترغیب می‌شوند.

استاد دانشکده حمل و نقل دانشگاه اصفهان با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از مترو در بین شهروندان نهادینه شود، اضافه کرد: دراین راستا تبلیغات لازم برای استفاده مترو به خصوص افرادی که مسیرشان از شمال به جنوب است، انجام شود تا آنان با رضایت کامل از مترو استفاده کنند.

ابوطالبی گفت: با راه اندازی خط یک قطار شهری مسافران نوروزی و شهروندان تنها می‌توانند از سی و سه پل، میدان امام (ره) بازدید کنند، البته فاصله آثار تاریخی اصفهان به یکدیگر بسیار نزدیک است و افراد می توانند با قدم زدن از این مراکز تاریخی دیدن کنند.

وی  با بیان اینکه در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لندن، مسکو و ... در هر ۵۰۰ متر از نقطه شهر ایستگاه‌های مترو احداث شده و شهروندان آن مجبور نیستند برای ایستگاه مد نظر خود از تاکسی استفاده کنند، افزود: باید ایستگاه های مترو در سطح شهر نزدیک به یکدیگر احداث شود تا شهروندان بدون استفاده از تاکسی و یا اتوبوس به ایستگاه مورد نظر خود برسند.

کد خبر 339351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.