۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
تصویر انسان معاصر در گالری گمان

نمایشگاه عکس موبایلی «انسان معاصر» در گالری گمان برپا شد.

در این نمایشگاه که جمعه ۱۸ اسفندماه افتتاح شد، آثار ۳۳ عکاس در قالب ۴۰ عکس به نمایش درآمده و این آثار، از میان ۲۵۰۰ عکس ارسالی برای فراخوان نمایشگاه، توسط داوران آن، شامل امید افلاکی، مهدی ناظری و صادق سوری انتخاب‌شده است.

تمام این عکس‌ها، پیرامون موضوع انسان معاصر و به‌وسیله دوربین تلفن همراه ثبت‌شده و از قوانین شرکت در این فراخوان هم سن کمتر از سی سال و ثبت تمامی عکس‌ها به‌صورت افقی و در قالب سیاه‌وسفید بوده است.

۴۰ اثر پذیرفته‌شده در این نمایشگاه، حول محور موضوع «انسان معاصر» ثبت و در چند سبک متفاوت روی دیوارهای گالری گمان چیده شده‌اند، سبکهایی چون عکس فرم‌گرا، مستند خیابانی و مفهومی. این گستردگی سبک عکس‌ها، از نقاط جالب‌توجه این نمایشگاه است و نشان میدهد دیدگاه و تعریف هر هنرمند نسبت به مفهوم «انسان معاصر»، با دیگر هنرمندان متفاوت است.

این امر نه‌تنها باعث ایجاد تنوع سبک در میان آثار شده‌، بلکه نشان‌دهنده جایگیری این نمایشگاه در حوزه هنر معاصر و نویددهنده رشد روزافزون هنر معاصر در اصفهان است.

مهدی ناظری، عکاس مطرح حوزه مستند و دبیر اجرایی این نمایشگاه، درباره محدودیت‌های بناشده برای شرکتکنندگان در این نمایشگاه، در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: تلاش ما، خلق فضایی برای رشد و مطرح‌شدن استعدادهای جدید دنیای عکاسی ایران بوده است.

او ادامه داد: با قرار دادن فیلترهایی چون محدودیت سنی، تأکید بر مدیوم موبایل که در دسترس عامه مردم هست و پافشاری بر ثبت عکس‌ها با کادر مستطیل افقی، سعی کردیم این دسته از جوانان مستعد را از عکاسان باتجربه و مطرح و مردم عادی تفکیک کنیم.

ناظری نوید داد: این نمایشگاه، شروع‌کننده موجی از حرکات دنباله‌دار درزمینهٔ عکاسی با چنین دیدگاهی خواهد بود و در آینده شاهد همکاری‌های دیگری از جانب مهدی ناظری، امید افلاکی و صادق سوری خواهیم بود.

امید افلاکی، از اعضای هیئت انتخاب آثار هم در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: دید در دنیای امروزی عکاسی، حرف اول را می‌زند و امکانات و تجهیزات، دیگر نشان‌دهنده عکاس و هنر عکاسی نیست. ما هم در این نمایشگاه سعی کردیم تنها دید عکاس‌ها را به نمایش بگذاریم، نه مهارت آن‌ها را.

وی درباره اهمیت دید در عکاسی معاصر بیان کرد: هر عکاسی به سمتی حرکت می‌کند که در آثار هنری‌اش، امضای خود را با مطالعه و تمرین پیدا کند، به‌گونه‌ای که این امضا و دید عکاسانه، خود را در ذهن مخاطب ثبت کند.

 این نمایشگاه تا تاریخ ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ در گالری گمان اصفهان، میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

کد خبر 339184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.