پارک کوهستان یکی از نقاط قوت زرین شهر برای سرمایه گذاری است

لنجان-رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر فرش قرمز خود را در استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی پهن کرده و پارک کوهستان این شهر یکی از نقاط قوت زرین شهر برای جذب سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی زاده در آیین کاشت درختی برای فرزندم در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای اظهار کرد: امروزه زندگی در شهرها اگرچه باعث رفاه راحتی انسان‌ها شده، اما شهرنشینی معضلات خاصی را نیز به دنبال داشته، چرا که هرچه جمعیت در شهرها افزوده می‌شود به همان نسبت مشکلات شهری نیز افزون خواهد شد و در نهایت سلامت جسمانی و روانی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به حضور صنایع مختلف در شهرستان لنجان و مشکلات زیست محیطی آنان و تردد بالای خودرو از مسیرهای مواصلاتی زرین شهر، باید به ایجاد فضای سبز نگاهی ویژه داشت و با توجه به روند رو به رشد صنعت در این منطقه، توجه به محیط زیست و نگهداری فضای سبز امری ضروری محسوب می شود.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر برای بهبود وضعیت فضای سبز شهری تلاش بسیاری را انجام داده و خواهد داد چراکه ما معتقدیم مدیریت صحیح فضای سبز شهری می‌تواند سال‌های سال اثرات مطلوب خود را به شهر و شهروندان ارزانی دارد.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم حفظ و احیای منابع طبیعی تنها با مشارکت‌های مردم محقق خواهد شد از این رو شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در مسیر فرهنگ سازی گام برداشته و در گام نخست اجرای طرح درختی برای فرزندم را اجرایی کرد و باید توجه کرد کسانی که از منابع طبیعی که یک موهبت الهی بوده، استفاده می‌کنند، موظفند از آن به طور صحیح بهره‌برداری کرده و آباد و سرسبز، به نسل بعد از خود تحویل دهند و قطعا اجرای طرح درختی برای فرزندم گامی موثر در این حوزه خواهد بود.

نادی زاده اضافه کرد: قطعا در ایام مختلف سال و به بهانه‌های مختلف این طرح که در قالب یادگاری ماندگار برنامه ریزی شده،  ادامه خواهد یافت تا اقشار مختلف خود را در نگهداری از منابع طبیعی شریک بدانند و قالبت اجرای این طرح نیز به خوبی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای وجود دارد.

وی عنوان کرد: طبیعت بکر شمال شرق زرین شهر و عبور کنارگذر غرب استان از این منطقه باعث احداث پارک کوهستان شد و در طراحی اولیه این مجموعه ۶۰ درصد زمین این مجموعه به فضای سبز و ۴۰ درصد دیگر به ایجاد فضای رفاهی، خدماتی، تفریحی، گردشگری اختصاص یافته و با احداث پارک کوهستان وسعت فضای سبز زرین‌شهر به ۳۶۰ هکتار خواهد رسید که این خود نکته‌ای مهم و حایز اهمیت است.

رییس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: باید به این مهم نیز توجه جدی داشت که زرین‌شهر به دلیل پتانسیل‌های بالای خود مستعد به توسعه گردشگری است و بر همین اساس، شهرداری زرین شهر احداث پارک ۱۱۰ هکتاری کوهستان را در دستور کار خود قرار داد.

وی متذکر شد: با اجرای این پروژه نه تنها کاهش آلایندگی شهر رقم خواهد خورد، بلکه ایجاد منطقه گردشگری را شاهد خواهیم بود از طرفی با بهره‌برداری از فازهای نخست این مجموعه سرانه فضای سبز هر نفر به بیش از ۵۰ متر مربع افزایش خواهد یافت که می‌توان گفت این مهم در کشور بی‌نظیر است.


نادی زاده زرین شهر را مقصدی جدید برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: شهری می تواند به سوی توسعه یافتگی و پیشرفت گام بردارد که سرمایه اجتماعی آن حفظ و افزایش یابد بر همین اساس باید گفت زرین شهر در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه گردشگری از خوبی برخوردار است و پارک کوهستان این شهر به تنهایی از ظرفیت‌های منحصر به فردی برخوردار است که می‌تواند به یکی از با ارزش‌ترین مقاصد گردشگری استان مبدل شود.

وی تاکید کرد: پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای زرین شهر در ارتفاعات این ‌شهر واقع شده و به خوبی به منطقه تسلط داشته و با واقع شدن در کنار کوه‌هایی زیبا محل مناسبی برای اسکان گردشگران است و بر همین اساس سرمایه گذاران می‌توانند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تعریف شده در این مجموعه با شهرداری زرین شهر مشارکت داشته باشند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر جذب سرمایه گذار را از دغدغه های شورای اسلامی این شهر دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهرداری برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات شورای اسلامی زرین شهر در راستای ایجاد شرایطی مناسب برای امنیت خاطر و اطمینان سرمایه گذاران از سرمایه گذاری خود در این شهر بوده است.

وی افزود: امروز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر فرش قرمز خود را در استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی پهن کرده است و سرمایه گذاران بخش خصوصی بدانند که امنیت لازم برای سرمایه گذاری در زرین شهر به خوبی مهیا است.

کد خبر 339162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.