آماده باش پایانه‎های نصف جهان برای استقبال از مسافران نوروزی

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: امسال تدابیر ویژه‌ای در پایانه‌های شهر برای استقبال از مسافران نوروزی اعم از زیباسازی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی در دست اجرا است تا مسافران با خاطراتی خوش شهر زیبای اصفهان را ترک کنند.

عباس محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سازمان پایانه‌های مسافربری هر ساله در آستانه سال نو و به منظور رفاه حال مسافران طرح‌های مختلفی در قالب توسعه خدمات، امنیت اجتماعی، زیباسازی، نوسازی و بهسازی اجرا می‌کند.

وی افزود: امسال رنگ‌آمیزی جداول، صندلی‌های سالن انتظار، علایم راهنمایی و رانندگی، توسعه فضای سبز، گل‌کاری، نورپردازی درختان و محوطه پایانه‌ها نصب آب‌نماهای مختلف، اتصال مسیر مترو به پایانه مسافربری کاوه و همچنین نصب سفره‌های هفت‌سین، افزایش دوربین‌های مداربسته جهت افزایش ضریب امنیتی مسافران، همچنین تجهیز اتاق مادر و کودک در پایانه کاوه  انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۵۰ هزار مسافر و در ایام عید بیش از ۷۰ هزار مسافر از پایانه‌های پنج‌گانه شهر اصفهان تردد می‌کنند، باید خدماتی در شأن پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در جهت توسعه گردشگری اصفهان به مسافران ارایه شود.

محبوبی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز نیروهای مددکاری و مشاوره، مامور بهداشت برای کنترل موادغذایی غرفات و رستوران‌ها، نیروهای تعزیرات برای کنترل قیمت غرفات و نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت بیشتر در محیط پایانه‌های مسافربری حضور دارند.

وی ادامه داد: در ایام سال فعالیت‌ پایانه‌های پنج گانه اصفهان از ساعت چهار تا دو بامداد است که از ۲۵ اسفندماه الی ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده با توجه به افزایش رفت و آمد مسافران، سرویس دهی به صورت شبانه‌روزی ارایه می‌شود.

محبوبی با بیان اینکه برای جلوگیری از فعالیت جارچیان و دلالان فروش بلیط در پایانه ها برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، اظهارکرد: با توجه به افزایش مسافرت‌ها، فضا برای افراد سود جو و ایجاد بازار سیاه برای بلیط اتوبوس‌ها ایجاد می شود، از این رو سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با هماهنگی عوامل نیروی انتظامی برای کنترل و جلوگیری از تخلفات اقداماتی انجام داده است، همچنین با راه‌اندازی سامانه سنا سفر (سامانه نمایشگر اطلاعات سفر) توانسته است در مورد این موضوع و کاهش آن موفقیت‌هایی را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سازمان و اهدافی که برای آن در اساسنامه در نظر گرفته شده است، ایجاد فضای آرام، ایمن و دلنشین در دسترس و مدرن و به روز شدن تمام امکانات و خدماتی است که در پایانه ها ارایه می شود، در این راستا با زیباسازی، بهسازی و نوسازی پایانه‌ها به دنبال افزایش کیفیت خدمات در پایانه‌های پنج گانه شهراصفهان هستیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان خدمات گوناگون و متنوعی را در سطح پایانه‌های خود ارایه می‌دهد تا مسافران هیچگونه مشکلی خاصی نداشته و برای استفاده از وسایل و خدمات عمومی راغب شوند، گفت: از جمله این اقدامات وجود هتل در پایانه کاوه و صفه است که در پایانه کاوه با ۸۵ تخت و در پایانه صفه با ۶۰ تخت میزبان مسافران نوروزی خواهد بود.

وی افزود: روزانه ۱۷ هزار مسافر در پایانه مسافربری کاوه، ۱۳ هزار مسافر در پایانه مسافربری صفه، ۱۳ هزار مسافر درپایانه مسافربری زاینده‌رود و سه هزار مسافر در پایانه مسافربری جی و در پایانه صمدیه چهار هزار مسافر تردد می‌کنند.

محبوبی ضمن تشکر از پشتیبانی شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان و همچنین خدمات شبانه‌روزی پرسنل سازمان اظهار امیدواری کرد: مسافران نوروزی با خاطرات شیرین از شهر اصفهان به مقصد خود بازگردند.

به گزارش ایمنا، مسافران و شهروندان می‌توانند برای خرید بلیط به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سازمان به آدرس های زیر اقدام نمایند. www.isfahan.ir/payanehha

کد خبر 338990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.