وضعیت مالی شهرداری ها خوب نیست

لنجان-رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: بودجه ۹۷ شهرداری زرین شهر با شش رای موافق به تصویب رسید.

به گزراش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی‌زاده امروز(سه شنبه) در نشست با شهردار زرین شهر اظهار کرد: بودجه پیشنهادی که شهرداری آن را به شورای شهر تقدیم کرد، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بود که در هفت جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌های لازم این نتیجه حاصل شد که بودجه ۹۷ شهرداری زرین شهر با کار کارشناسی تدوین شده و پیوست‌های ارایه شده در آن نیز به صورت دقیق و منطقی با اسناد راهبردی شهرداری و شاخص‌های آن است.

وی افزود: نکته مهم و قابل توجه در بودجه ۹۷ شهرداری توجه به کسب درآمدهای پایدار و تغییر سبد مالی شهرداری از عوارض آلایندگی، ساخت و ساز و ... به عوارض نوسازی و حرکت به سمت جذب سرمایه‌های بیرونی است که این مسئله تحول عمده بزرگی برای شهرداری محسوب می شود.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: علی‌رغم آن‌که شهرداری پیشانی خدمت‌رسانی به مردم است و برآیند بسیاری از خدمات دولتی و تلاش در راستای رفاه و آسایش مردم، در خدمات شهرداری‌ها جلوه پیدا می‌کند،  اما متاسفانه امروز وضعیت مالی شهرداری‌ها خوب نیست و به نوعی با مشکلات جدی تامین منابع و بدهی‌های زیاد روبه‌رو هستند و قطعا این مسئله تاثیر فراوانی بر ارایه خدمات ارزان و روان به شهروندان دارد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد امروز درآمدهای فعلی شهرداری‌ها در بسیاری از موارد حتی کفاف حفظ وضع موجودشان را نمی‌کند از این رو برآن شدیم در شورای اسلامی دور پنجم به سمت تدوین برنامه‌های درآمدهای پایدار و به نوعی استقلال مالی و درآمدی حرکت کنیم و برنامه‌های شهردار زرین شهر نیز در این خصوص قابل ملاحظه است.

نادی زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری زرین شهر مطابق با سرفصل‌های تعیین شده در برنامه عملیاتی مصوب شهرداری، پیش بینی شده قطعا با تصویب این بودجه، بخش مشخصی از مسیر مدیریت شهری در مسیر چشم انداز تعیین شده طی خواهد شد و همه موظف هستیم تلاش کنیم تا بودجه سال آینده محقق شود و شهرداری زرین شهر در گام نخست به شهرداری بدون بدهی مبدل شود.

وی با بیان اینکه کسب درآمدهای پایدار شهرداری زرین شهر رویای بی تعبیر نیست، عنوان کرد: ما در دوره پنجم بر این باوریم شهرداری زرین شهر می‌تواند برخی از پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار و یا به صورت مشارکت آنها را به بهره‌برداری برساند تا هم مشکلات شهر رفع شود و هم شهرداری درآمدهای لازم را کسب کند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: در این مسیر کاهش هزینه‌های غیرضروری، سپردن بخشی از امور به بخش خصوصی، اصلاح و تغییر سیستم‌های ناکارآمد، جلوگیری از موازی کاری در امور فرهنگی و غیر مربوط، کوچک سازی بدنه شهرداری و همچنین بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و بودجه‌ریزی عملیاتی می‌تواند در کاهش هزینه‌های شهری موثر باشند.

وی متذکر شد: از سوی دیگر نگاه مدیریت شهری زرین شهر در حوزه کسب درآمدهای پایدار نیز باید خلاقانه و آینده‌ محور باشد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

کد خبر 338403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.