برخی مردم به شهرشان تعلق خاطری ندارند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: درآمدهای ناپایدار، چالشی بزرگ در نظام شهری بوده از این رو ایجاد منابع مالی پایدار جهت تامین هزینه خدمات ارایه ‌شده به شهروندان از مهم‌ترین مسائل شهرداری‌ها است.

به گزراش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی، امروز(سه شنبه) در نشست با اعضاء شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: خوشبختانه وکلای مردم در شورای اسلامی زرین شهر باتوجه به اشراف کامل بر روی مسایل، بودجه سال ۹۷ شهرداری را در کمترین زمان ممکن و با کمترین تغییرات به تصویب رساندند که این مسئله جای تشکر دارد.

وی افزود: به دنبال کاهش وابستگی درآمدی شهرداری‌ها به دولت و با توجه به تشدید مسائل و مشکلات شهرها در نتیجه رشد جمعیت و مهاجرت‌ها، حجم زیاد تقاضا برای خدمات شهری و اتکای شهرداری‌ها در سال‌های گذشته به درآمدهای ناپایدار شرایط کار را برای مدیران شهر سخت و دشوار کرده، در حالی که سطح انتظارات شهروندان از شهرداری‌ها افزایش یافته است.

شهردار زرین شهر درآمدهای ناپایدار را چالشی بزرگ در نظام شهری دانست و تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائل شهرداری‌ها ایجاد منابع مالی پایدار جهت تامین هزینه خدمات ارایه ‌شده به شهروندان است، بر همین اساس رویکرد مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم، در سال آینده حرکت به سمت کسب درآمدهای پایدار بوده و من معتقد هستم زرین شهر با داشتن زیرساخت‌ها و همچنین سرمایه‌های انسانی و فیزیکی ظرفیت تحقق بودجه سال ۹۷ را خواهد داشت.

وی ادامه داد: شاید در خصوص ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری زرین شهر سخنان بسیاری مطرح شده باشد، اما واقعیت امر آن بوده که کمتر به راه‌های رسیدن به این نوع درآمدها اندیشیده شده و راهکارهای لازم  به درستی پیشنهاد نشده است.

محمدی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم در خصوص کسب درآمدهای پایدار توجه به کدهای درآمدی است به‌طور مثال طی سه ماه گذشته واحد شهرسازی ملزم شد تا تمامی کدهای درآمدی را تعریف و تحقق هر کد را تا آن زمان مشخص کنند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر واحد شهرسازی ملزم به ارایه گزارش تحقق هر یک از کدها شد تا مشخص شود، تحقق هر یک از این کدها به چه میزان بوده بر همین اساس برای هریک از کدها نیز مسئولی مشخص شد تا این مهم به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه پیش بینی‌ها در تنظیم بودجه باید به گونه‌ای باشد که در پایان سال بتوانیم بگوییم ۱۰۰ درصد بودجه محقق شده است، خاطرنشان کرد: نکته مهم و قابل توجه آن است که کدهایی که در گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تحقق داشتند امروز پس از گذشت سه ماه میانگین تحقق آنها از ۱۰۰ درصد نیز عبور کرد و این مسئله نشان می‌دهد ظرفیت و پتانسیل‌هایی وجود دارد که با پیگیری می‌توان بودجه سال آینده را محقق ساخت.

وی افزود: باید توجه داشت یکی از مهم‌ترین منبع تامین ‌درآمد شهرداری، جلب مشارکت ‌شهروندان در سطوح مختلف است، البته نباید فراموش کرد امروز مردم در تنگنا قرار دارند، اما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که شاهد افزایش مشارکت شهروندان در خصوص افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها باشیم و من معتقد هستم باید هزینه‌های نگهداری شهر را با جلب مشارکت ‌شهروندان کاهش داد.

محمدی تصریح کرد: باید توجه داشت متاسفانه برخی شهروندان تعلق‌ خاطر چندانی به شهر ندارند، بنابراین عوارض‌سالانه خانه خود را نمی‌پردازند یا زباله‌های خود را تفکیک نمی‌کنند، در حالی که پرداخت عوارض یکی اصلی‌ترین منبع‌درآمد شهرداری‌ها در سراسر دنیا است از این رو باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری در بخش اجرای پروژه‌ها، اولویت در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که باید با سرعت بالایی تکمیل و به بهره‌برداری برسد و این مهم قطعا با همراهی و همدلی مجموعه شورا و شهرداری محقق خواهد شد.

کد خبر 338327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.