برپایی میدان "گوی و چوگان" در نگارخانه صفوی

نمایشگاه عکس "گوی و چوگان" با ارائه ۳۷ اثر از ۲۱ عکاس در نگارخانه صفوی برپا شده است.

مسئول روابط عمومی هیأت چوگان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ایام نورزو ۹۶ جشنواره ای با نام "نوروزگاه" با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری اصفهان و هیأت چوگان استان برگزار شد که بخشی از آن به یک مسابقۀ عکاسی با همکاری انجمن عکاسان اصفهان با موضوع چوگان در میدان امام(ره) اختصاص یافت.

هادی قدرتی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب سه مرحله طراحی شد که بخش های نخست و دوم آن به ترتیب در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان و مسجد شیخ لطف الله برگزار شد و اینک سومین بخش از آن در نگارخانه صفوی در حال برگزاری است و به ارائه آثار برگزیده این مسابقه عکاسی در قالب دو مجموعه عکس شامل ۳۰ اثر حرفه ای از ۱۸ هنرمند و هفت اثر غیرحرفه ای از سه هنرمند می پردازد. محوریت این آثار را بازی کهن چوگان تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر اینکه بازی چوگان از ورزش های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است، گفت: آذرماه سال ۱۳۹۶ در دوازدهمین اجلاس کمیته بین‌الدول کنوانسیون حفاظت از میراث ناملموس یونسکو که در کره جنوبی برگزار شد، چوگان به نام ایران به ثبت جهانی رسید. این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف است. نمایشگاه "گوی و چوگان" نیز تلاش می کند تا به تاکید بر اهمیت شناخت و حفظ این میراث ناملموس بپردازد.

مسئول روابط عمومی هیأت چوگان اصفهان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه تاریخی عکس "گوی و چوگان" می توانند تا چهارشنبه ۱۶ اسفندماه صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 338137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.