۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
دو نمایشنامه‌خوانی در یک اجرا

نمایشنامه‌های "مردی در یک موقعیت" و "تاریکی همچون رویا" به کارگردانی رادنوش مقدم، روزهای سوم و چهارم اسفندماه در موسسۀ رویش مهر اجراخوانی می‌شود.

کارگردان این نمایشنامه خوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشنامۀ "مردی در یک موقعیت" به قلم "وندی واسر استاین"، در سال  ۱۸۹۸ نوشته شده و داستان آن روایتگر ماجرای زن و مردی است که گمان می کنند چون همه ازدواج کرده اند آن ها نیز باید ازدواج کنند. یک طرف ماجرا دختر ۳۰ ساله ای است که ناگهان به فکر افتاده نکند هیچوقت دیگر نتواند ازدواج کند و سوی دیگر، معلمی که می ترسد پیر شود و در تنهایی بمیرد. مرد قصه شخصیت منضبط، منظم و درونگرایی دارد و زن داستان، برونگرا، پرهیجان و بی نظم و ولخرج است. این دو تنها به دلیل ترس از نگاه جامعه تصمیم به ازدواج با یکدیگر می گیرند و موقعیت کمیکی را خلق می کنند.

رادنوش مقدم ادامه داد: اگرچه متن این نمایشنامه سال ها پیش نوشته شده اما به فرهنگ امروز جامعۀ ما شباهت بسیار دارد و تماشاگر ما اگر به دیالوگ ها با دقت توجه کند متوجه عمق این شباهت خواهد شد. "مردی در یک موقعیت" از نظر دراماتیک یک کمدی محسوب می شود که بر پایۀ موقعیت کمیک استوار است و صرف فکر کردن به موضوع آن لبخندی سرشار از افسوس بر لب می‌آورد.

وی افزود: نمایشنامۀ "تاریکی همچون رویا" نیز نوشتۀ جذاب و زیبایی از "دان نیگرو" است و مونولوگی است که یک دختر بازیگر در طول مسیری که رانندگی می‌کند با خود دارد. ماجرا از این قرار است که عشق او پس از هفت سال برای دیدن اجرای نمایشی که در آن ایفای نقش کرده است برگشته و آن ها پس از ملاقات با هم، برای رسیدن به یک مقصد واحد سوار ماشین می شوند. در تمام این مسیر مونولوگ‌هایی در ذهن آن‌ها می گذرد و با استفاده از نماد رانندگی و ماشین، کل رابطه‌ای که در رابطه‌های امروزی ما نیز مشهود است در قالب کلمات تصویر می شود.

مقدم با اشاره به نام عوامل این دو نمایشنامه‌خوانی گفت: بنده به همراه بهزاد سیفی نقش‌خوانی این دو اجرا را بر عهده داریم و هومن شمس به عنوان دستیار کارگردان، ابوالفضل حاج هاشمی به عنوان مدیر صحنه، هستی برجیسیان به عنوان عکاس، گروه "مادر" متشکل از نادین نادری، پویا ملاحیان و پارسا پیمانی برای موسیقی و مهدی اعتمادی در بخش رسانۀ این دو اجراخوانی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از میثم کیان که برنامه ریزی این اجرا را برعهده داشته و گروه تئاتر "شهرزاد" به سرپرستی شهاب غزالی که خود نیز عضوی از آن هستم، از علاقمندان دعوت می‌کنم برای دیدن و شنیدن این دو نمایشنامه‌خوانی با تهیۀ یک بلیت از سایت پارتاک تیکت، _پنجشنبه_ سوم اسفندماه رأس ساعت ۱۹ و _جمعه_ چهارم اسفند ماه در دو سانس ۱۷ و ۱۹ به موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچه مجید پورمعراج، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

کد خبر 337977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.