۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
نقدی برای "صراحی" و "نجس"

آخرین کارگاه نقد آثار برگزیدۀ جشنوارۀ ملی فیلم کوتاه حسنات به بررسی دو فیلم کوتاه "صراحی" و "نجس" اختصاص دارد.

مجری کارشناس کارگاه‌های نقد و بررسی آثار برگزیدۀ جشنوارۀ حسنات در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیش از این تصور ما چنین بود که جشنوارۀ حسنات طبق معمول هر سال در اسفند ماه برگزار می‌شود و به همین دلیل برپایی این کارگاه‌ها را تا سوم اسفندماه برنامه‌ریزی کرده بودیم. اکنون نیز با تغییرات به‌وجود آمده و با اینکه احتمال برپایی جشنواره در اردیبهشت ماه قوت گرفته است، برنامۀ کارگاه‌های نقد تغییری نکرده و همچنان سوم اسفند ماه آخرین روز برگزاری آن است.

فریدون خسروی ادامه داد: در بیست‌وسومین کارگاه نقد و بررسی آثار برگزیدۀ جشنوارۀ حسنات، دو فیلم کوتاه "صراحی" و "نجس" اکران و نقد می‌شود. "صراحی" ساختۀ سعید نجاتی است و داستان آن روایتگر زندگی طلبۀ جوانی که به تازگی به خانه‌ای نقل مکان کرده و با خواستۀ غیرمعقول زن همسایه رو به رو می‌شود. فیلم "نجس"نیز به نویسندگی و کارگردانی بهمن و بهرام ارک ساخته شده و در خلاصۀ داستان آن آمده است: مردی با یک سگ تصادف می‌کند و چون سگ در قوانین اسلام حیوانی نجس به شمار می‌آید، او در مورد رها کردن سگ یا مراقبت کردن از آن دو دل می‌ماند.

وی با اشاره به اهمیت نقد گفت: امیدوارم که برپایی کارگاه‌های نقد و بررسی به شوخی گرفته نشود و چراغ آن روشن بماند. امیدوارم مدارس و دانشگاه‌های ما نقد را جدی‌تر بگیرند چرا که میزان خوبی برای سنجیدن آثار و آموخته‌های هر شخص است. اگر مدارس و دانشگاه ها به این موضوع رغبت نشان دادند و کارگاه های نقد را مثل کلاس درس جدی گرفتند، آثار تولیدی نیز از نظر کیفیت و محتوا بهتر خواهد شد و عاقبت کنار زدن نقد نیز تولید فیلم های سطحی است.

خسروی خاطرنشان کرد: رسول هنرمند، مهمان آخرین کارگاه نقد و بررسی آثار برگزیدۀ جشنوارۀ حسنات است و علاقمندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند امروز _پنجشنبه_ سوم اسفند ماه رأس ساعت ۱۶ به کتابخانۀ مرکزی شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 337974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.