"آبجی خانم" به روایت صادق هدایت

رویدادهای مهم فرهنگی و هنری اصفهان در روزهای پایانی هفته نخست اسفندماه حکایت از جنب و جوش چشمگیری در میان فعالان این عرصه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری کارگاه آموزشی "خفاش بوده چجوری است" از سوی خانه حکمت از جمله جالب توجه ترین این رویدادهاست. این کارگاه آموزشی با محوریت مباحثی در خصوص فلسفه ذهن با تدریس مهدی امیریان، دکتری فلسفه ذهن از نهم اسفندماه روزهای چهارسنبه در قالب ۱۰ جلسه برگزار می شود. مغز و ذهن چه ارتباطی با یکدیگر دارند، آیا علم وجود روح را انکار می کند، آیا کامپیوتر هنگام بازی شطرنج فکر می کند و آیا برای درک خفاش باید خفاش بود، از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.

در سوگ جمشید

"در سوگ جمشید" عنوان برنامه دیگری است که در رثای استاد جمشید مظاهری، نویسنده، پژوهشگر، اصفهان شناس و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی در روز جمعه چهارم اسفندماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود. در این مراسم دکتر "مهدی نوریان" و دکتر "اصغر دادبه" به ایراد سخن می پردازند.

استاد جمشید مظاهری روز ۱۹ بهمن ماه در اثر بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان چمران دار فانی را وداع گفت.

نشست صمیمانه با شاعران اصفهانی

نشست صمیمانه با شاعران اصفهانی، عنوان برنامه دیگری است که در روز چهارشنبه دوم اسفندماه از ساعت۱۷ در حوضخانه مرکز آفرینش های ادبی قلمستان واقع در ساختمان الغدیر باغ غدیر برگزار می شود.

افتتاح نمایشگاه استاد علی خوشنویس‌زاده

رونمایی از هفت اثر جدید هنر سوخت چرم استاد علی خوشنویس زاده که صبح امروز در نقش خانه هنرهای سنتی میدان امام (ره) انجام شد، از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در اینروزهاست. شایان ذکر است که نمایشگاهی از آثار هنری سوخت چرم این هنرمند برجسته و پیش کسوت روز جمعه چهارم اسفندماه در گالری دوران واقع در چهار راه نظر، ابتدای چهارباغ بالا، بن بست کیانجو افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۱۱ اسفندماه پذیرای هنردوستان است.

آبجی خانم به روایت صادق هدایت

هفتمین نشست "بخوانیم و بدانیم" با محوریت گپ ‌وگفتی دربارهٔ "صادق هدایت" و داستان "آبجی خانم" از کتاب "زنده‌به‌گور" برگزار می شود. این نشست روز چهارشنبه دوم اسفندماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در کافه کتاب مرکزی واقع در خیابان سیدعلی خان پذیرای علاقمندان است.

جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه سایه

دوازدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه سایه به همت انجمن علمی و گروه سینما و با حمایت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره برای نخستین بار به صورت ملی دانشجویی تحت عنوان دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه با هدف حمایت از دانشجویان فیلمساز سراسر کشور به دبیری سروش حضرتی نیکو در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در شهر تهران برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره به آدرس اینترنتی https://www.festivart.ir/?p=۱۱۷۸۰ مراجعه کنند.

"ایرج" بر صحنه

برگزاری کنسرت استاد حسین خواجه امیری (ایرج) برای نخستین بار در اصفهان از دیگر رویدادهای مهم ر این روزهاست. این کنسرت با همراهی امیراحسان فدایی روز ۱۳ اسفندماه در سالن شیخ بهایی نجف آباد برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت این کنسرت به آدرس gishe۸ .com مراجعه کنند.

رونمایی از کتاب "پنجره از شب بیرون زده است" در کتابخانه مرکزی

کتاب "پنجره از شب بیرون زده است" اثر ریحانه واعظ شهرستانی، پنجشنبه سوم اسفندماه ساعت ۱۷ در مراسمی با حضور و سخنرانی محمدرحیم اخوت، محمدمستقیمی، محمدعلی موسوی و حسام الدین نبوی نژاد در کتابخانه مرکزی رونمایی می شود.

این کتاب شامل ۶۲ صفحه بوده که در قطع رقعی با جلد شومیز به چاپ رسیده است.

همایش پیاده‌روی خانوادگی از پل خواجو تا پارک آبشار

همایش پیاده روی خانوادگی به همت معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری بسیج ورزشکاران استان اصفهان، اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان روز جمعه چهارم اسفندماه از ضلع جنوبی پل خواجو تا پارک آبشار برگزار و جوایز ارزنده ای از جمله ۳۰ دستگاه دوچرخه و کمک هزینه سفر زیارتی به برگزیدگان همایش اهدا می شود.

آغاز اکران "دعوتنامه" در پردیس چهارباغ

فیلم سینمایی "دعوت نامه" ساخته مهرداد فرید از روز پنجشنبه سوم اسفندماه در پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان به روی پرده می رود. این فیلم روایتگر زندگی شخص درمانده‌ای است که در مشهد زندگی می‌کند و کارش این است که از زایران حرم علی بن موسی الرضا دزدی کند و از طریق آن زندگی بگذراند. میترا حجار، حمیدرضا آذرنگ و شقایق فراهانی از بازیگران این فیلم هستند.

آغاز اکران فیلم "اسرافیل" در پردیس چهارباغ

فیلم سینمایی "اسرافیل" ساخته آیدا پناهنده و با بازی مریلا زارعی، پژمان بازغی و هدیه تهرانی از روز پنجشنبه سوم اسفندماه
در پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان به روی پرده می رود. درباره خلاصه این فیلم آمده است: مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد بازمی‌گردد. مردگان زنده می‌شوند!

اکران مستند "پناهگاه" در سینما سوره

مستند پناهگاه ساخته عباس سندی روز چهارشنبه دوم اسفندماه ساعت ۱۵ در سینما سوره اصفهان به روی پرده می رود. این مستند درباره مکانی در حومه شهر رشت است که برای نگهداری و درمان حیوانات مختلف احداث شده و مدیریت آن را زنی جوان برعهده دارد.

کد خبر 337927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.