اعزام اکیپ پنج نفره اسکی‌بازان اصفهان به محل سقوط هواپیمای ATR۷۲

رییس هیأت اسکی استان اصفهان گفت: اکیپ پنج نفره‌ای از اسکی‌بازان اصفهان آماده اعزام به محل سقوط هواپیمای ATR۷۲ است و بعدازظهر به سمت منطقه پادنا حرکت می‌کنیم.

محمود یسیلیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد اعزام تیم اسکی برای حضور در منطقه سقوط هواپیمای مسافربری مسیر یاسوج - تهران، اظهار کرد: اکیپ پنج نفره‌ای متشکل از اسکی‌بازان استان اصفهان آماده اعزام به منطقه پادنا، محل سقوط هواپیمای ATR۷۲ است و قرار است ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) به سمت دنا حرکت کنیم تا فردا اگر کاری از دستمان برآید انجام دهیم.

وی ادامه داد: رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سمیرم در صحبتی که با بخشداری و مسئول امداد و نجات پادنا داشته، عنوان کرده‌اند به دلیل اینکه محل سقوط هواپیما صعب‌العبور است و دیواره‌های یخ زیادی وجود دارد اسکی‌بازان عملاً در آن منطقه کارایی ندارند.

یسیلیانی اضافه کرد: مسئولان حاضر در منطقه تأکید دارند کوهنوردانی که دوره‌های آموزشی برف و یخ را گذارنده‌اند و حرفه‌ای هستند به محل صعود کنند.

رییس هیأت اسکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکیپی از اسکی‌بازان فارس، اصفهان و تهران نیز در محل مستقر هستند، اما عملاً اسکی‌بازان نمی‌توانند در این شرایط کاری انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه محل سقوط هواپیما نوک قله کوه است و با وجود دیواره‌های بلند یخ و صعب‌العبور بودن مسیر، پایین آمدن با اسکی امکان‌پذیر نیست و نیازمند تجهیزات کوهنوردی و کوهنوردان حرفه‌ای است.

کد خبر 337925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.