دوشنبه ای که معلم ریاضی نیامد...

درگیری لفظی تعدادی از دانش آموزان کلاس دوم متوسطه مدرسه جمال در ناحیه ۵ اصفهان، موجب شد به گفته دانش آموزان ۹ نفر و به گفته سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پنج نفر درگیر نزاع در محیطی شوند که کارشناسان آن را رکن نخست کاهش خشونت در جامعه می دانند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، "محمد خدایی"، "مهدی محمدشریفی"، "عرفان ذوالفقاری"، "ابوالفضل عباسی"، "متین اسحاقی"، "فرزاد صالحی"، "علی قنبری"، "سجاد کعبی" و "سعید بیات" ۹ دانش آموز اصفهانی هستند که در جریان دعوای لفظی با مشاور مدرسه جمالِ ناحیه پنج آموزش و پرورش راهی بیمارستان شده اند.

"امیرحسین جاهدشیران با سیلی معلمش در اسلامشهر دچار تشنج و راهی بیمارستان شد"، "معلم جیرفتی با تنبیه بدنی، دانش‌آموزی را از ناحیه لب و بینی دچار مصدومیت کرد"، "معلم زرین دشتی با تنبیه بدنی بینی دانش‌آموز را شکست" و ... همه مشتی از خروار رفتار خشونت آمیز شماری از معلمانی است که در استخدام های بی ضابطه وزارت آموزش و پرورش الگوی کودکان در نخستین محیط اجتماعی پس از خانواده می شوند. این بار البته مشاور مدرسه "جمال" اصفهان همت بیشتری به خرج داده و با مصدوم کردن بیش از چهار دانش‌آموز کلاس هفتم منت را بر جامعه ای تمام کرد که بر اساس آمارها میزان نزاع هر روز در آن بیشتر می شود.

نزاعِ روز دوشنبه میان مشاور و دانش آموزان اما غم انگیزتر است! ناسزاگویی معلم و پس از آن پاسخ دانش آموزان! نه در خیابان، بلکه در کلاس درس اتفاق افتاده است، کلاسی که مقدس است...

داستان "محمد خدایی" یکی از این دانش آموزان از دوشنبه ای که معلم ریاضی نیامد، آغاز می شود. "روز دوشنبه در ساعت دوم، کلاس ریاضی داشتیم. معلم نیامد. به جای معلم ریاضی، مشاور مدرسه را سر کلاس ما فرستادند. ابتدای کلاس خوب پیشرفت. مشاور مدرسه لحظاتی کلاس را ترک کرد و در این حین بچه‌ها شلوغ کردند، به کلاس برگشت و حرف بسیار زشتی را به ما زد که به ما برخورد و به مشاور اعتراض کردیم . آقای "ک" در پاسخ گفت دوست دارم از این حرف‌ها بزنم."

این طور که از حرف های محمد بر می آید اعتراض برای دانش آموزان گران تمام شده و مشاور با دانش آموزان درگیر می شود. "حدود یک ماه گذشته بود که در تصادفی پای راستم شکسته بود و روز شنبه گچ پایم را باز کرده بودم از مشاور کلاس درخواست کردم که به دلیل تشدید درد پایم دقایقی به دفتر مدرسه رفته و طی تماس تلفنی از مادرم بخواهم که به مدرسه بیاید و برای من اجازه مرخصی بگیرد و زمانی که مشاور مدرسه علت اجازه گرفتن من را فهمید با وارد کردن ضربات مکرر  مجددا پایم را شکست."

خدایی اما تمام قد برای دفاع از مدیر مدرسه‌اش می ایستد و می‌گوید:" آقای هلیلی، مدیر مدسه ما بسیار انسان خوب و شریفی است و من اصلا دوست ندارم این مرد را ناراحت کنم. مدیر  پس از اطلاع یافتن از این حادثه اورژانس را خبر کرد و هشت نفر از دانش آموزان را به بیمارستان منتقل کردند که در این بین من و دو نفر از دوستانم به بیمارستان "عیسی ابن مریم" و پنج نفر دیگر از همکلاسی‌هایم به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل شدند."

"مشاور به اندازه ‌ای عصبانی بود که سر یکی از دانش آموزان را چند بار متوالی به میز کوباند. من را هم زد ودر حال حاضر به تشخیص پزشکان دستم را آتل بندی کرده‌ام." این گفته دانش آموز دیگری است که اصرار دارد اسمش نوشته نشود؛ به گفته او  مشاور مدرسه هنگام عصبانیت رفتارهای زشتی را از خود نشان داده است!

مشاور توهین کرد یا دانش آموزان؟ در فیلم هایی که در فضای مجازی منتشر شده به نظر می رسد توهین به دانش آموزان را مشاور  و در واکنش به سر و صدا آغاز کرده و دانش آموزان پاسخ او را داده اند! این موضوع دانش آموز دیگری تایید می کند: " مشاور به ما توهین کرد ما جواب دادیم و در مقابل آقای "ک"ما را زد. من می خواستم از کلاس فرار کنم اما آقای "ک" مرا به انتهای کلاس هُل داد. با مشت و لگد به ما حمله می‌کرد."

به گفته این دانش آموز دقایقی پس از درگیری مشاور مدرسه جمال با دانش آموزان نیروهای اورژانس و انتظامی برای بررسی حادثه به مدرسه اعزام شده و پس از معاینه اولیه تعدادی از دانش آموزان به بیمارستان منتقل شدند.

او همچنین به انجام بازپرسی ماموران نیروی انتظامی از دانش آموزان و معلمان مدرسه سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: " زمانی که نیروهای انتظامی به مدرسه وارد شدند مشاور از مدرسه خارج شد."

پیگیری قضایی و انتظامی برای برخورد با مشاور مدرسه 

به گفته حیدردادخواه،‌ دایی "متین اسحاقی" که یکی از دانش آموزان است در این حادثه ۹ نفر از دانش آموزان آسیب دیده‌اند که چهار نفر از ناحیه سر، یک نفر از ناحیه بینی و چهار نفر نیز از ناحیه دست و پا مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های قضایی و انتظامی برای برخورد با مشاور مدرسه انجام شده است، می‌افزاید: خانواده همه دانش آموزان از مشاور مدرسه شکایت کرده و  شکایت از مدرسه نداشتیم. با پیگیری‌های صورت گرفته دیه برای همه دانش‌آموزان تعیین شده که میزان آن از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا شش میلیون تومان متغیر است.

دادخواه با تاکید بر اینکه خانواده دانش آموزان خواستار برخورد شدید قانونی با فرد خاطی هستند، ادامه می‌دهد: مشاور مدرسه به دلیل توهینی که به دانش آموزان کرده و همچنین وارد کردن خسارت بدنی ناشی از ضرب و جرح به دانش آموزان باید مجازات شود.

چند دانش آموز مصدوم شدند؟

به گفته علیرضا مهدی، سخنگوی آموزش و پرورش استان اصفهان تنها پنج نفر از دانش آموزان در این درگیری بوده و دو نفر راهی بیمارستان شده‌اند. وی تاکید می کند: این مشاور به اداره کل آموزش و پرورش احضار شده و چنانچه پاسخ قانع کننده‌ای نداشته باشد به هیئت مرجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد البته روند بررسی پرونده این حادثه کمی به طول می‌انجامد.

کد خبر 337913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.