وزیر خارجه اسپانیا با هدف تقویت مبادلات تجاری وارد تهران شد

«آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا در بدو ورود به تهران گفت: می‌ خواهیم روابط اقتصادی خود را با ایران تقویت و مکانیزم مشورت سیاسی خود را با این کشور گسترش دهیم.

به گزارش ایمنا، داستیس که در راس هیأتی از نمایندگان کنفدراسیون کارفرمایان و اتاق بازرگانی اسپانیا در آخرین ساعت سه شنبه شب وارد تهران شد در گفت وگو با خبرنگاران گفت که در سفر رسمی‌ سه روزه اش دو هدف تقویت روابط دوجانبه با یک کشور مهم در منطقه خاورمیانه و کمک برای کاهش تنش ها در این منطقه دنبال می کند.

داستیس قرار است، روز چهارشنبه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه، «علی‌ لاریجانی» رییس مجلس و «علی‌ اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی دیدار و گفت وگو کند. هدف داستیس در جلسات با مقامات مذکور ، تاکید بر موضع اروپا در حفظ توافق هسته ای به رغم تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در لغو آن است.

منابع وزارت امور خارجه اسپانیا در این رابطه اظهار کردند که به عقیده اتحادیه اروپا، توافق هسته ای باید به رغم کاستی ها، زنده بماند زیرا توافقی امضا شده از سوی ایران است که به عدم گسترش سلاح های اتمی‌ و ثبات در منطقه کمک می‌ کند.

بر اساس برنامه، داستیس در روز پنجشنبه قرار است دیداری با نمایندگان شرکت های اسپانیایی مستقر در ایران برای شناختن نیازها و نگرانی‌ هایشان داشته باشد. اسپانیا می‌ خواهد روابط تجاری خود با ایران را در زمانی‌ که جمهوری اسلامی به دنبال جذب سرمایه گذاری برای نوسازی کشور پس از لغو بخشی از تحریم ها در نتیجه امضای توافق هسته ای است، افزایش دهد.

دولت اسپانیا معتقد است که زمینه فعلی‌، فرصتی برای شرکت های اسپانیایی است که بتوانند به یک بازار ۸۰ میلیون نفری دسترسی یابند. ۱۴۰۰ شرکت اسپانیایی در ایران فعال هستند که ۴۵۰ مورد آنها، صادر کننندگان همیشگی‌ هستند. هدف داستیس در این رابطه، افزایش حضور شرکت های اسپانیایی در بخش هایی‌ نظیر زیرساخت های ایران است.

منبع: ایرنا

کد خبر 337879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.