رفع کمبود بودجه پژوهشی به حمایت سازمان برنامه نیاز دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: کمبود بودجه در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در سطح بین‌الملل حمایت سازمان برنامه و بودجه را نیاز دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی روز دوشنبه -۳۰ بهمن- در آیین آغاز عملیات اجرای ۱۵۰ طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی در سال ۹۶ که با حضور مجریان داخلی این طرح ها در ساختمان سازمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد اظهار کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی کشور برنامه همکاری‌های بین‌المللی یک رویکرد جدید است که ضعف‌هایی هم ممکن است داشته باشد ولی مجریان طرح ها نباید ناامید شوند.

وی با بیان اینکه در کار پژوهشی باید مراقب بود و در دفاع از دانشگاه‌ها و جامعه ایران از مطرح کردن نقاط ضعف داخلی چشم پوشید ، افزود: وجود یک سیستم واحد برای پیگیری برنامه‌های بین‌المللی در این رهگذر ضروری است و دانشگاه‌ها باید سایر بخش‌های خود را هم غیر از آموزشی و پژوهشی برای بین‌المللی شدن آماده کنند و در سیستم اداری در حوزه آموزش و در روش‌های لازم برای انجام برنامه‌های بین‌المللی هم احتمال دارد نقاط ضعفی بروز کند که ضمن کار آن را تصحیح می کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری نسبت به کمبودهای مالی در انجام این پروژه‌ها ، گفت: این توان را داریم که سازمان برنامه و بودجه را مجاب ‌کنیم تا از ما حمایت کند چرا که دولت ، مجلس و سایر نهادها پشتیبان وزارت علوم در اجرای این پروژه ها در سطح بین الملل هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع نگاه منفی به رفت و آمد اساتید در اجرای پروژه‌ها وجود ندارد، خطاب به مجریان طرح‌های مشترک بین‌المللی تاکید کرد: ممکن است گاهی اوقات درباره پروژه‌هایی مانند تبادل اطلاعات حساسیت‌هایی وجود داشته باشد که مطمئنا باید همکاران دانشگاهی و مجریان این طرح‌ها کاملا حساس باشند .

۱۵۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی سال ۹۶ بین دانشگاهها و مراکزی علمی ایران با همکاری مشترک ۲۱ مرکز علمی دنیا در قالب رشته های فنی و مهندسی ، علوم انسانی و زیست محیطی و باستان شناسی از امروز بطور همزمان در ایران و دیگر کشورها با حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از توافقات نهایی و امضای قرار داد ، به مرحله عملیاتی رسید. 

کد خبر 337776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.