جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه می دانیم برای استقلال این مرز و بوم و برای آزادی این ملت سرافراز، خون ها ریخته شده و برای حفظ و حراست از این استقلال و آزادی چه مصیبت ها که ندیدیم تا نهال جمهوری اسلامی به بار نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی نیا صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی اظهار کرد: امیدوارم این نظام مردم سالار دینی بتواند الگویی برای حکومت های دیگر کشورها باشد که البته این مسأله به عملکرد ما بستگی دارد.

وی ادامه داد: در چهل سال پیش مردم به خیابان ها آمدند و در اعتراض به نحوه عملکرد و حکومت داری نظام قبل با رهبری بنیانگذار فقید انقلابمان با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی، نظامی را ساقط و نظامی نوبه پا کردند و در فروردین سال ۱۳۵۸ با یک رفرندام به این قیام و خواسته خود صحه گذاشتند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: آن روزها گروه های مختلف نام های مختلفی را برای نام نظام تعیین می کردند اما رهبری انقلاب در مصاحبه ایی گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی اضافه کرد: همه می دانیم برای استقلال این مرز و بوم و برای آزادی این ملت سرافراز، خون ها ریخته شده و برای حفظ و حراست از این استقلال و آزادی چه مصیبت ها که ندیدیم تا نهال جمهوری اسلامی به بار نشست.

شریعتی نیا با بیان اینکه برای اینکه شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به منصه ظهور برسد چه رنجها کشیده شده و چه خون دل ها خورده شده است، گفت: برای آبیاری این نهال نوپا چه جوان های خونین کفنی که در گوشه وگوشه این کشور در شهرها و روستاهایمان آرمیده اند، که اگر امروز بودند، هر کدامشان می توانستند کشور و استان و شهری را اداره کنند ولی مادرانشان در سوگ آن ها نشستند و کودکان نشان در غم بی پدری قد کشیدند تا پیروزی جمهوری اسلامی سرافراز را ببینند.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: حال چه شده که بعضی دلشان را به دیگران خوش کرده اند و چشمهایشان به بیرون از مرزها است؟ نکنداز مسئولان ناامید شده باشند؟ از طرفی چه شده که بعضی از مسئولان از آزادی های مشروع مردم ترسیده و کوچکترین انتقاد را از مردم نمی تابند و انتقادهای سازنده را دشمنی با خود می دانند.

وی اضافه کرد: باید پرسید چه شده که بعضی ها جمهوریت نظام را هدف قرار داده و انتخابات در کشور را سبک می خوانند و تعدادی اسلامیت نظام را زیر سوال می‌برند؟ مگر آموزه های اسلام جزء ملاطفت، مهربانی و عدالت چیز دیگری است؟

شریعتی نیا تاکید کرد: مگر ما همان هایی نیستیم که برای کمک به جبهه های جنگ تحمیلی از هم سبقت می گرفتیم، مگر ما همان هایی نیستیم که رزمندگانمان در دفاع مقدسمان برای باز کردن معبر و روی مین رفتن از هم سبقت می گرفتند؟ پس چه بر سرمان آمده که نه بر هم میهن خود و نه بر همشهری خود و نه بر هم کیش خود و نه بر هم محله ای خود رحم کنیم؟ جمهوری اسلامی ایران همان است، اسلام و آموزه های آن همان است، نکند ما عوض شدیم؟

وی افزود: مگر اعتقاد نداریم مردم ولی نعمت ما هستند؟ مگر می شود با ولی نعمتانمان، ارباب و رعیتی برخورد کنیم؟ تا کی می خواهیم با عملکرد بدمان تیشه به ریشه نظامی بزنیم که با ایثارگری ایثارگران به اینجا رسیده است؟

شریعتی نیا با بیان اینکه اکنون چهلمین سال پیروزی انقلابمان را جشن گرفتیم اما هنوز خیلی از افراد این نظام را نهال نوپا می خوانند، اظهار کرد: آیا وقت آن نرسیده که با بلوغ فکریمان با استفاده از تجارب جهانی با تجهیزات و فن آوری های نوین تصمیم گیری های عاقلانه و هوشمندانه بگیریم زیرا این نظام چهل ساله شده و به بلوغ رسیده است.

وی اضافه کرد: دیگر تصمیمات انفرادی، روش های آزمون و خطا و عدم استفاده از مزیت های نسبی شهرها و مناطق شهری و روستایی کافی است، بیایید در خلوت خود و در محضر خداوند یکتا به آنچه باید برای سرافرازی این میهن عزیزبیاندیشیم.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: مدیرانی در شهرداری هستند که سلیقه ای عمل می کنند و قانون و ضابطه را دور می زنند که جای گله دارد، لذا از شهردار اصفهان می خواهم در اسرع وقت نسبت به شناسایی این مدیران و هدایت و ارشاد آنها اقدام کند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: از صحبت های آقای نوروزی در دفاع از شهرداری و نقد منصفانه تشکر کرده  و حمایت همه جانبه خودم را از ایشان اعلام می کنم.

کد خبر 337692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.