اجناس چینی، بسیاری را در کشور بیکار کرده است

امام جمعه موقت اصفهان گفت:امروز در هر فروشگاهی اجناس چینی به فروش می‌رسد در حالی که بسیاری از افراد در اثر این مشکل بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، با اشاره به آیه۲۹ سوره یازدهم قران کریم گفت: خداوند در این آیه به پیامبر تاکید می‌کنند که تو معلم هزاران معلم شدی پس در مقابل دشمنان استقامت کن و بدان که عاقبت برای متقین است.

میردامادی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ نیز همواره عاقبت متعلق به متقین بوده است گفت: حضرت عیسی(ع)، موسی(ع) و پیامبر مکرم اسلام(ص) بر دشمنان خود غالب و پیروز گشتند.

وی در خصوص مناسبت‌ها و رویدادهای مهم اخیر کشور اظهار کرد: شهادت سید عباس موسوی دبیر کل حزب‌الله به دست صهیونیست‌ها از حوادث مهم اخیر است. آن‌ها ما را می‌کشند اما نمی‌توانند نام و راه ما را نابود کنند. حضرت زینب(س) نیز به یزید فرمود به خدا قسم نمی‌توانی نام و عزت ما را از بین ببری.

وی سوم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه را از دیگر مناسبت‌های مهم در هفته پیش رو دانست و گفت: ما حضرت زهرا(س) را شهید و مظلوم می‌خوانیم و در زیارت‌نامه خطاب به ایشان می‌گوییم ای کسی که استخوان‌های شما زیر ضربات و فشارها شکست و مورد قهر و غضب قرار گرفتید. اما باید توجه کرد که چرا حضرت زهرا(س) پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) به ناله و گریه‌های طولانی می‌پرداختند به‌نحوی‌که مردم مدینه را پریشان کرده بود.

وی ادامه داد: گریه ایشان برای فدک و تنها برای مسئله‌ای عاطفی نبود، بلکه ایشان به دنبال این بود که مردم مدینه را بیدار و آ گاه کند. حضرت در وصایای خود می‌فرمایند مرا شبانه دفن کنید تا کسی در تشییع جنازه من شرکت نکرده و از مکان دفن من مطلع نشود. ایشان انسانی باعظمت و سیاستمدار است. باید توجه داشت که نکات بسیار مهمی در سیره و زندگی ایشان وجود دارد که باید برای ما الگو قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام میردامادی برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر رویدادهای مهم کشور دانست و تاکید کرد: دل مقام معظم رهبری با این رویداد بزرگ شاد شد. وقتی ایشان فرمودند راهپیمایی ۲۲بهمن امسال با شکوه و تماشایی برگزار می‌شود، من تکان خوردم و با خود گفتم چه خواهد شد؟ اما به سخن ایشان اعتقاد داشتم و مطمئن بودم که از روی حساب سخن می‌گویند. اگر ایشان می‌فرماید اسراییل تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت درست است و اگر چنین پیش‌بینی برای راهپیمایی می‌کند هم درست خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمن سعی کرد امسال این روز را برخلاف سال‌های قبل نشان دهد اما پیوند و محبت شما مردم به ولایت همه نقشه‌های دشمن را بر باد داد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اعطای وام‌های کلان به برخی از مشتریان بانک‌ها را از دیگر مشکلات کشور دانست و گفت: چرا باید کسی از یک بانک وامی بسیار سنگین با سود چهار درصد بگیرد و یک جوان برای وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی ده‌ها امضا و سند بدهد؟

وی با اشاره به موضوع ورود کالای قاچاق به کشور گفت: امروز در هر فروشگاهی اجناس چینی به فروش می‌رسد در حالی که بسیاری از افراد در اثر این مشکل بیکار شده‌اند. همچنین عده‌ای حقوق‌ نجومی بالای 30 میلیون تومان دریافت می‌کنند در حالی که بازنشستگان ذوب‌آهن و فولاد مبارکه ماه‌ها هیچ حقوقی ندارند. آ یا رضایت خدا در این است؟

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه با اشاره به شکست اسراییل در منطقه اظهار کرد: این رخداد مبارک حاصل مقاومت رزمندگان سوریه در مقابل اسراییل بود و باعث شد تا نخست‌وزیر آن‌ها از ابرقدرت‌ها و حتی از مسکو نیز طلب حمایت و کمک کند.

وی تاکید کرد: مستکبران باید بدانند که معادلات نظامی تغییر کرده و دیگر زدن و فرار کردن معنایی ندارد، امروز مسلمانان متحد هستند و در مقابل هر جنایتی به دشمن سیلی خواهند زد.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: اخیرا گفته می‌شود که در برخی از ساختمان‌ها گازی متصاعد می‌شود که استشمام آ ن برای انسان سرطان‌زاست، وزارت بهداشت و درمان نیز اعلام کرده است که در آینده قرار است این موضوع در خانه‌ها مورد آزمایش قرار گیرد بدین نحو که یک لیوان آب در اتاق پذیرایی و لیوانی هم در اتاق‌خواب قرار گیرد و پس از آزمایش اگر مشخص شد که این گاز در خانه منتشر می‌شود برای رفع آن اقدام شود.

کد خبر 337492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.