نساجی را به جایگاه سابق آن برمی‌گردانیم

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بازگردان صنعت نساجی ایران به جایگاه اصلی خود باید نمایشگاه هایی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا افسانه محرابی عصر امروز پنجشنبه- در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان، با بیان اینکه صنعت نساحی با ۹۸۰۰ واحد تولیدی دارای ۲۸۰ هزار اشتغال است، اظهار کرد: این صنعت با پنج درصد سرمایه‌گذاری در کل کشور، ۱۳ درصد اشتغال را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صنعتگران کشور باید به موضوعاتی چون مدیریت مالی، بروز رسانی ماشین‌آلات، تولید، تکنولوژی و برنامه‌ریزی توجه ویژه ای کنند، تصریح کرد: صنعت نساجی قاچاق‌ پذیر بوده و از این لحاظ بسیار لطمه دیده است، در این راستا اجرایی شدن دستورالعمل واردات پوشاک براساس صدور گواهی فعالیت، تعامل گمرک برای محدود کردن واردات و استقرار گمرکات کشور در مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از جمله اقدامات انجام‌شده دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت برای جلوگیری از قاچاق در این صنعت است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارگروه ساماندهی و ارتقای صنعت کفش با توجه به پتانسیل صنعت کفش از نظر مواد اولیه تشکیل شده است، گفت: در این زمینه صنعت چرم بازسازی و نوسازی خواهد شد همچنین توسعه بازار، رقابت بیشتر در صنعت، آخرین تولیدات، تکنولوژی دستاوردهای صنعت نساجی از جمله مزایای بازدید از نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه برای بازگردان صنعت نساجی ایران به جایگاه اصلی خود باید نمایشگاه هایی در سطح بین‌المللی برگزار شود، اظهار امیدواری کرد: دوره‌های بعدی نمایشگاه صنعت نساجی در استان اصفهان به عنوان پایتخت صنعت نساجی در سال‌های آینده برگزار شود.

کد خبر 337476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.