صنعت نساجی ایران شرایط رو به رشدی دارد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان عصر امروز پنجشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نمایشگاه صنعت نساجی امسال اصفهان ۶۷ مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم و فارس، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های خدمات نساجی، ماشین آلات و قطعات نساجی، تولیدات مواد اولیه، واردات و صادرات مواد اولیه و ماشین آلات و مراکز علمی و تحقیقاتی به نمایش عمومی می‌گذارند.

حضور نمایندگانی از کشورهای ترکیه، هند، آلمان و انگلیس نیز در این نمایشگاه قطعی شده است. ترکیه بزرگترین صادر کننده محصولات نساجی در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و جایگاه بسیار مطلوبی در علمی سازی صنعت نساجی دارد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان برندهایی مانند نخ زاگرس، حریر نخ، ایران نوبافت، تابریسان کاشان، الیاف پرسپولیس، الوان ثابت، نساجی نگین، ریسندگی ثابت یزد، سیرنگ، آرمین شیمی رنگ، نیکو رنگ سپهر، نوبران رنگینه، دیباریس، اطلس شیمی، پیشگام رزین، هیراد کارا ماشین، راعی، پیوند بدیع و برادران جوانی حضور دارند و به عرضه دستاوردها و توانمندی‌های خود می‌پردازند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان در ۲۱۰۰ متر فضای نمایشگاهی از ۲۶ تا ۲۹ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان برپا است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در آیین افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان در حالی برپا شده که صنعت نساجی ایران در سال‌های نه چندان دور، در تمام کشورهای جهان شناخته شده بود. در تمام این سال‌ها، اصفهان، مهد نساجی کشور محسوب می‌شد.

علی یارمحمدیان با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای ترکیه، هند، آلمان و انگلیس در این نمایشگاه، گفت: این در شرایطی است که ترکیه، بزرگترین صادرکننده محصولات نساجی در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و جایگاه بسیار مطلوبی در علمی سازی صنعت نساجی دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت نساجی ایران در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان بوده است، تصریح کرد: با این حال سابقه ایران در نساجی، دانش کافی و نوسازی ماشین‌آلات، این امکان را به ما می‌دهد که با رقبای قدرتمند و شناخته شده در این عرصه از جمله ترکیه وارد رقابت شویم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه صنعت نساجی ایران شرایط رو به رشدی دارد، اظهار کرد: رشد ۸۶ درصدی این صنعت و صادرات ۸۵۰ میلیون دلاری در سال، آینده روشنی را برای این صنعت مادر و مولد ترسیم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان نیز با علم به این موضوع، دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت نساجی را برگزار کرد تا با استفاده از بازوی قدرتمند نمایشگاه، گامی در راستای توسعه این صنعت مادر برداشته باشد، افزود: رونق‌بخشی به این نمایشگاه، اصلی‌ترین اولویتی بود که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نظر داشت و تلاش کرد تمام فعالان این عرصه را به عنوان مشارکت کننده و بازدیدکننده در نمایشگاه گرد هم جمع کند.

یارمحمدیان رونق نساجی را در گرو همکاری مراکز علمی و بازار عنوان کرد و گفت: این مهم محقق نمی‌شود مگر در بستری که این دو بخش، مجال صحبت و همفکری با یکدیگر را داشته باشند و چه بستری بهتر و ارزشمندتر از بستر نمایشگاه که می‌تواند خاستگاهی برای ارائه مباحث علمی از سوی بخش دانشگاهی، ارائه دستاوردهای بخش صنعتی و محل بروز نیازمندی‌های بخش بازار باشد؟ در این راستا تلاش می‌کنیم نمایشگاه اصفهان به محل ظهور و بروز متدها، پارادایم‌ها و استراتژی‌های توسعه اقتصادی در تمامی بخش‌ها تبدیل شود.

وی با دعوت از تمام فعالان و علاقمندان صنعت نساجی به حضور در تور تجاری ـ تخصصی بازدید از بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات صنعت نساجی و تجهیزات وابسته آسیا که از ۴ تا ۸ آبان ‌ماه سال آینده در شانگهای چین برگزار می‌شود،  افزود: اعزام این هیئت تجاری ـ تخصصی توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 337467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.