اجرای طرح "RSA"  برای نخستین‌ بار در کشور

شهرضا - مشاور دبیرکل و مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح ارزیابی سریع سوء مصرف مواد مخدر، با عنوان اختصاری"RSA" از هفته آینده برای نخستین‌بار در کشور، اجرا می‌شود.

حمیدرضا صرامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: دفتر تحقیقات و پژوهش ستاد مبارزه با مواد مخدر، از هفته آینده برای نخستین‌بار در کشور طرح ارزیابی سریع سوء مصرف مواد مخدر (RSA) را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور ۵.۴ درصد است، تصریح کرد: گاهی اوقات بین موضوعات نرخ شیوع اعتیاد و نرخ اعتیاد اشتباه می‌شود، این در حالی است که در گام نخست باید نرخ اعتیاد به‌دست بیاید تا بر اساس برنامه ششم توسعه کاهش سالانه پنج درصد از نرخ اعتیاد ممکن شود.

مشاور دبیرکل و مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: این طرح تا تیرماه سال آینده به اتمام می‌رسد و نتایج آن با تکیه بر اصل شفاف‌سازی آماری، به اطلاع عموم می‌رسد.

صرامی تأکید کرد: باید هر دستگاه بر اساس برنامه ششم توسعه اقدامات قانونی را برای کاهش مصرف و پیشگیری از مصرف مواد مخدر، را انجام دهد.

وی گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروی انتظامی موفق شدند، ۷۵ درصد مواد مخدر را در مرزهای شرقی کشور کشف کنند، که یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

مشاور دبیرکل و مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: با بارگزاری  ۷۰۰ هزار برگ مطالعات انجام شده در حوزه مواد مخدر در ۳۸ سال گذشته، کتابخانه دیجیتال ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، ایجاد شده است.

صرامی با اشاره به وجود دو هزار و ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور، تصریح کرد: ارزیابی آماری نشان داده است، که ۶۹ درصد مردم برای شرکت در طرح اجتماعی کردن مبازه با مواد مخدر، اعلام آمادگی کرده‌اند به همین دلیل لازم است از ظرفیت‌های مردمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بیشتر استفاده شود.

کد خبر 337401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.