نشست تخصصی نگارگری و تذهیب در ایستگاه آخر

آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی نگارگری و تذهیب در سال جاری با محوریت بررسی "فضاسازی نامتقارن در تذهیب" و با حضور "مجید صادق زاده" برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی نگارگری و تذهیب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "فضاسازی نامتقارن در تذهیب" آخرین موضوعی است که در سی و هشتمین و آخرین نشست از این سلسله نشست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدیریت این نشست را استاد "مجید صادق زاده" از اساتید برجسته هنر نگارگری اصفهان بر عهده دارد.

علی غلامی افزود: مباحث ارایه شده در نشست‌های تخصصی نگارگری و تذهیب با اهداف خاصی انتخاب می‌شود، استاد در نخستین جلسه مبحثی را عنوان می‌کند و در ادامه به تکمیل آن می پردازد. موضوع نامتقارن بودن در هنر تذهیب نیز بر اساس آنچه در جلسات پیشین ارایه شده است در سی و هشتمین نشست که در روز ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ویبا اشاره به چهارمین سال برگزاری نشست‌های تخصصی نگارگری و تذهیب اظهار کرد: این نشست ها از ابتدا با هدف آشنا کردن جامعۀ جوان نگارگر با مفاهیم نگارگری با نگاهی آکادمیک‌ تشکیل شد که محوریت سخنرانی به عهدۀ استاد "مجید صادق‌زاده" بود و البته سعی کردیم از اساتید مختلفی برای برگزاری این نشست ها و ورک‌شاپ‌ها استفاده کنیم.

این هنرمند با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث آموزشی در هنرهای سنتی از جمله هنر نگارگری، آموزش عملی استاد در حضور هنرجویان است، گفت: از جمله تکنیک هایی که در سلسله نشست های تخصصی نگارگری و تذهیب مورد استفاده قرار گرفت، آموزش عملی و ورکشاپی استاد در حضور هنرجویان است که با حضور اساتید مطرح هنر نگارگری کشور برگزار شد. در این روش هنرجو حتی نحوه برداشتن قلم‌مو را از نزدیک مشاهده می‌کند و با تکنیک‌ها، روش ها و مفاهیم ظریف هنر نگارگری آشنا می‌شود.

وی در خصوص شکل‌گیری‌ این نشست‌ها در مشارکت با حوزه هنری اصفهان گفت: چنانچه از ابتدا مقرر شد، این جلسات به مدت ۱۰ سال ادامه خواهد یافت، خوشبختانه اکنون به نیمه راه رسیده ایم و قصد داریم که تا پایان دوره همچنان این فرصت را به صورت رایگان برای هنرجویان و علاقمندان به هنر نگارگری فراهم کنیم. استاد صادق‌زاده و سایر اساتیدی که با ما همکاری می کنند، بابت حضور در این جلسات هیچ هزینه ای دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 337216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.