انقلاب وارد عصر جدیدی از رویارویی با استکبار شده است

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین نیازهایی که کشور در آستانه ۴۰ ‌سالگی انقلاب با آن مواجه است، تقویت فضای رسانه‌ای و ایجاد ساختاری برای تولید محتوا در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ ایران در دوران معاصر، گفت: مردم ایران علیه ظلم و فساد حکومت پهلوی قیام کردند و از میان همه تفکرات، دیدگاه امام خمینی(ره) را برگزیدند و از آن حمایت کردند.

وی ادامه داد: علت حمایت قاطع مردم از امام خمینی(ره) دیدگاه الهی، اندیشه مبتنی بر دین و سخنان الهام گرفته از قرآن کریم بود که در سخن ایشان مطرح می‌شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران در طول قرن‌ها حاکمیت اسلام در این کشور ثابت کرده‌اند که حفظ اصول اسلام، حمایت از مرجعیت و اجرای دستورات قرآن کریم در جامعه، از هرچیزی برای آنان مهم تر است.

محمودی با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ولایت فقیه مهمترین رکن انقلاب اسلامی و تلاش برای اجرای دستورات دینی مهمترین وظیفه مسئولان است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز از نظر توان نظامی در بهترین شرایط قرار دارد، اظهار کرد: اقتدار نظامی امروز کشورمان در حالی است که ایران، در دوران قبل از پیروزی انقلاب از هر نظر به تسلیحات آمریکایی و مستشاران نظامی غرب وابسته بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی تعالیم امام راحل(ره) و عمل به دستورات رهبری می‌تواند، ایران را از کشوری وابسته به یک قدرت نظامی در سطح جهان تبدیل کند، قطعا این قابلیت را دارد که در سایر بخش‌ها نیز به خودکفایی کامل و اقتدار برسد.

مبارزه کارآمد با قاچاق، مهمترین ضرورت اقتصاد کشور

محمودی با تأکید بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسان برای رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: مبارزه کارآمد با واردات بی‌رویه، قاچاق کالا و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی برای حمایت از بخش خصوصی از مهمترین نیازهای کشور در این زمان است.

وی ادامه داد: مهمترین چالش های کشور، اقتصادی، اجتماعی و مهمتر از همه بیکاری است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای مقابله با آن تأکید فرموده‌اند، اما باید بدانیم که تنها راه حل این مشکل حمایت عملی از بخش خصوصی و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه تأثیر رأی مردم در تعیین سرنوشت کشور را فراهم کرد، گفت: انتخابات پیش از انقلاب فرمایشی و نمایشی بود، اما امروزه مردم ایران در مناطق مختلف نمایندگان خود را به مجلس می‌فرستند و مسئول اجرایی کشور را انتخاب می‌کنند.

محمودی دولت و مجلس را دو بازوی توانمند نظام دانست و افزود: این دو بخش تاکنون برای پیشبرد اهداف نظام تلاش کرده‌اند و اکنون زمان آن است که زمینه حضور کارآمد مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: استفاده از توان مردم در همه بخش‌ها نیازمند سازماندهی قانونمند است که این زیرساخت در کشور وجود دارد، بنابراین تنها لازم است موانع حضور NGOها را برطرف کنیم.

نماینده شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: امنیتی که امروز در کشور وجود دارد، زمینه توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را فراهم کرده است، به همین دلیل باید با حفظ دستاوردهای موجود، از آن برای رفع مشکلات کشور در سایر بخش‌ها استفاده کنیم.

محمودی گفت: انقلاب وارد عصر جدیدی از رویارویی با استکبار جهانی شده است، بنابراین ضرورت دارد برای این دوران برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارد، برای مقابله با انقلاب اسلامی و اهداف آن وارد عمل شده که نمونه‌هایی از این مسئله را در سالیان اخیر در قالب تشدید تهاجم فرهنگی و اقتصادی، مشاهده می‌کنیم.

ضرورت اصلاح قانون مطبوعات به نفع خبرنگاران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه جدید مقابله استکبار جهانی با انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی است، تأکید کرد: یکی از مهمترین نیازهایی که کشور در آستانه چهل‌سالگی انقلاب با آن مواجه است، تقویت فضای رسانه‌ای و ایجاد ساختاری برای تولید محتوا در فضای مجازی است.

محمودی با بیان اینکه نمی‌توانیم مانع استفاده مردم از فضای مجازی شویم، گفت: رسانه‌های کشور باید بتوانند در فضایی آزاد و بدون سانسور نواقص سیستم اجرایی و سایر بخش‌ها را مطرح و راهکارهای اصلاحی را نیز از دیدگاه کارشناسان مطرح کنند.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون مطبوعات و حمایت بیشتر از خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران باید از نظر معیشتی تأمین و دغدغه اقتصادی نداشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام حضور همه اقشار جامعه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن برای جهانیان، حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و وحدت مردمی است.

کد خبر 337062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.