۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
"روال عادی" خوانش می‌شود

نمایشنامۀ "روال عادی" نوشتۀ ژان کلود کری‌یر به کارگردانی مسعود والهی ۲۰ بهمن ماه در مؤسسۀ رویش مهر اجراخوانی می شود.

به گزارش ایمنا، ژان کلود کری‌یر، نویسندۀ شهیر فرانسوی که همسری ایرانی دارد، در نمایشنامۀ "روال عادی" به مضمون بدگمانی و بی اعتمادی پرداخته است. در داستان او یک کمیسر، با اتکا به موارد بسیاری که علیه خبرچین با سابقۀ اداره به دستش رسیده است او را احضار می کند، اما خبرچین، خود شروع به اتهام زدن نسبت به کمیسر می کند، به طوری که او احساس خطر کرده و در نهایت تسلیم خبرچین می شود.

مسعود والهی، کارگردان این نمایشنامه خوانی، "روال عادی" را روال عادی حکومت‌های تمامیت خواهی می داند که با استخدام افرادی مانند این خبرچین، مردم را تحت کنترل دارند و حتی برای نشان دادن اهمیت حضورشان، برای خود گزارش می‌نویسند، گزارش‌هایی خیالی که وجود خارجی ندارند. در این نمایشنامه، روزی ۶۰ هزار گزارش برای کمیسر امنیتی فرستاده می‌شود و این حجم وسیع نشان دهندۀ خیل افرادی است که به بهانۀ امنیت مردم، امنیت نهاد امنیتی خود را تضمین می‌کنند.

مسعود والهی و سعید رضوانی نقش خوانان این نمایشنامه خوانی هستند و اصغر نوری، ترجمۀ متن آن را برعهده داشته است. علاقمندان برای دیدن و شنیدن "روال عادی" می‌توانند با تهیۀ بلیت از سایت پارتاک تیکت _جمعه_ ۲۰ بهمن ماه در دو سانس ۱۷ و ۱۹ به موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچۀ شهید پورمعراج، شمارۀ ۱۶، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

کد خبر 336659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.