۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کاری کارستان

نمایشگاه کاریکاتورهای مطبوعاتی "وحید شریفی" تا ۱۷ بهمن ماه در گالری نقش‌خانۀ حوزۀ هنری برپاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تالار سورۀ حوزه هنری این روزها میزبان رویدادهای مختلفی است. به محض ورود به آن بر روی یک میز، تعدادی از کتاب‌های تولید شده توسط این حوزه، با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد به چشم می‌خورد و کمی پایین‌تر، در گالری نقش‌خانه، برای نخستین بار نمایشگاهی از کاریکاتورهای مطبوعاتی وحید شریفی برپا شده است. این هنرمند، زادۀ مرداد ۱۳۵۶ در اصفهان است و فعالیت خود را در زمینۀ کاریکاتور از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده و هشت سال بعد به گود کاریکاتور مطبوعاتی وارد شده است.

شریفی که سابقۀ همکاری با روزنامه ها و مجلاتی چون خط خطی، اصفهان نیمروز، همشهری جوان، شرق، اعتماد، اصفهان امروز، بی قانون، اصفهان زیبا، نصف جهان و... را در کارنامۀ هنری درخشان خود دارد، در هشتمین نمایشگاه خود، ۴۵ کاریکاتور مطبوعاتی‌اش را که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در جراید مختلف منتشر شده، به نمایش گذاشته و کاری کارستان کرده است.

"گل آقا"، نخستین کاریکاتوری است که وقتی از در شیشه‌ای این گالری وارد می‌شوی به تو لبخند می زند و میرزا جهانگیرخان شیرازی، هم او که دهخدا "یاد آر ز شمع مرده یاد آر" را در سوگ او سروده، انتهای سالن، با لبانی بسته هنوز در صور اسرافیلش می‌دمد.

در میانۀ این دو، از خاوری گرفته تا آنگ سان سوچی، از نگاه هنرمندانۀ شریفی روایت می‌شوند. نگاهی جهانی و فراجناحی که به خوبی در تک تک آثاری که او خلق کرده نمایان است و موجب شده تا متمایلان به چپ و راست، فارغ از هر بحث و جدلی در سکوت و با لبخندی بر لب آثارش را نظاره کنند.

این هنرمند در رابطه با ارزش و اهمیت کاریکاتور مطبوعاتی به خبرنگار ایمنا می گوید: معتقدم که کاریکاتور مطبوعاتی به عنوان بخش مهم و قابل توجهی در آثار کاریکاتور شناخته می‌شود. این آثار نسبت به دیگر انواع کاریکاتور، از زبانی گویاتر برای بیان و به تصویر کشیدن مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... برخوردار هستند و می‌توانند اثرگذاری بیشتری بر روی مخاطب داشته باشند. آثار کاریکاتوری که در سال ها در مجله "گل آقا" منتشر می‌شد و طرفداران بسیاری هم داشت از این دست کاریکاتور محسوب می شود. طی ۷ نمایشگاهی که تاکنون برگزار کرده ام، آثار مختلف عکس، گرافیک، نقاشی و کاریکاتور چهره و پرتره را ارائه کرده‌ام و اینک برای نخستین بار است که نمایشگاهی از آثار کاریکاتور مطبوعاتی برگزار می‌کنم.
گفتنی است، این نمایشگاه تا ۱۷ بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۷ در گالری نقش خانه پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 336542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.