۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

امام جمعه زرین شهر

آمریکا با انتقال داعش به افغانستان،در پی توطئه‌ جدید

سناریو وحشتناک تکفیر و توطئه جدید آمریکا در افغانستان
آمریکا با انتقال داعش به افغانستان،در پی توطئه‌ جدید

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: امروز ترامپ ادعا می کند، مبارز اصلی با تروریست است، و آنها با داعش مقابله کردند در حالی که آنها خود حامیان اصلی تروریست هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: دشمن از غفلت، بی توجهی و کج فکری ما برای ایجاد تفرقه بین مردم نهایت استفاده را می‌کند و آنها خوب می‌داند اگر مردم تحریک شدند و به میدان آمدند هیچ کسی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

وی افزود: امروز این سوال مطرح است، چرا فضای جامعه ما به سمتی رفته که به جای ایجاد وحدت، همدلی، دوستی و مهر و محبت به سمت ایجاد تفرقه، تهمت‌زنی، نفرت پراکنی را شاهد باشیم، چرا همه ما تنها به دنبال عیوب همدیگر می گردیم، چرا مسئولان صف خود را از مردم به هر بهانه‌ای جدا می کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) بهترین نکات را در نهج البلاغه بیان کرده است، مانند نامه ۵۳ ایشان که سراسر دارو برای درمان مشکلات فعلی جامعه است، امروز دشمن با تمام قدرت به دنبال این است، که از اشتباهات ما استفاده کند و عده‌ای را از بدنه نظام جدا کند، دشمن اشتباهات و برخی رفتارهای غلط خواسته  یا ناخواسته را بزرگ می‌کند و با بوق‌های تبلیغاتی خود تفرقه و جدای را به جامعه القا می‌کند.

وی ادامه داد: بین مردم و مسئولان هیج جدای و تفرقه نباید وجود داشته باشد چرا که اگر فلان مسئول در دل خود کینه یک گروه و یا جناح را داشته باشد این کینه باعث می‌شود او در تصمیمات خود دچار اشتباه شود، برخی از مسئولان با رفتار  و گفتار خود در زمین دشمن بازی می‌کنند، بهانه به دست دشمن می‌دهند تا نفاق و دو دلی را در جامعه زیاد کنند.

باقریان اضافه کرد: برخی تنها به دنبال بزرگ شدن منکرات در جامعه هستند تا یک منکر از فرد، جناحی یا گروهی ببیند و سریعاً آن را در بزرگ  کنند و این کار خلاف شرع بوده و یک خیانت است.

وی عنوان کرد: اگر خطایی از کسی، جناحی یا گروهی رخ داد باید آن را در محیطی آرام و پر صفا با شخص خطاکار صحبت شود و چنانچه حل نشد بعد از مراحل قانونی مسئله را پیگیری کنیم نه اینکه فوراً در روزنامه‌ها، منابر و تریبون‌ها  موضوع را مطرح کنیم چراکه این کار خلاف  وحدت و همدلی جامعه است.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: مسئولان و همه مردم ما باید با محبت با یکدیگر رفتار کنند حتی با مخالفان خود هم با مهربانی برخورد کنند چراکه حرکت در مسیر اختلاف خیانت به نظام و کشور است، و مردم خوب و فهیم  ایران اسلامی همیشه مدافع واقعی نظام خود بوده و هستند و اگر گلایه‌های به حقی دارند باید گلایه‌ها را بشنویم و با مهربانی برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی افزود: دشمنان با ابزارهای مختلف و رنگارنگ خود  هیچ وقت به فکر ایران و مردم عزیز نبوده و نخواهد بود نباید به حرف‌ها و تبلیغات آنها گوش فرا داد چراکه آنها هر حرکت و رفتاری می‌کنند صرفا در جهت منافع خودشان است.

باقریان گفت: دشمن همیشه دشمن است و در حال دشمنی، چرا وقتی رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در مقابل دشمن از اصول خود کوتاه نیاید برخی در جامعه خلاف این مسیر حرکت کردند و حتی دشمنی دشمنان را یک توهم دانسته و آن را فریاد زدند درحالی که در مقابل دشمن باید گوش و چشم خودمان را باز کنیم.

وی تصریح کرد: امروز باید دید سازمان ملل چه وظایفی دارد، حقوق بشر برای چه اهدافی در دنیا به وجود آمد، اما با وجود همین نهادها و سازمان‌ها رییس جمهور یک کشور علنا می‌گوید یا دشمنی دشمنان ما وجود دارد ما به فکر  تقویت وزرات خانه‌های خود هستیم، از یک طرف به عربستان میلیاردها سلاح می فروشند تا آن سلاح‌ها بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن به ویژه کودکان و زنان فرو آید و آنان را به خاک و خون می کشند  و سازمان‌های بین المللی در سکوت کامل به سر می برند، این ذات دشمن است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه آمریکا با انتقال داعش به افغانستان، در پی توطئه جدید است، ادامه داد: ترامپ ادعا می کند مبارز اصلی با تروریست است، و آنها با داعش مقابله کردند، شما با داعش مقابله کردید یا مدافعان حرم؟ شما به بهانه امنیت در افغانستان آمدید، اما نهایت امر چه کردید القاعده را به راه انداختید، باقی مانده داعش کثیف را به آنجا بردید و چه بلاهای سر مردم مظلوم افغان آوردید؛ نباید فراموش کرد آمریکا به دنبال ایجاد فتنه و توطئه جدید در افغانستان است، از این رو باید هوشیار باشیم.

وی اضافه کرد: روز تجدید بیعت همافران ارتش با امام راحل باید بزرگ داشته شود، چرا که ارتش آن روز اوج حقارت را درک کرده بود که یک افسر عالی رتبه ارتش باید تحت امر و نهی یک خادم بیگانه باشد؛ برای همین با جان و دل و درک صحیح و شعور کامل به انقلاب و امام پیوست و این پیوستن برکات زیادی را برای نظام و انقلاب به همراه داشت.

کد خبر 336297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.