امام خمینی (ره) خورشید قیام در سپهر ولایت بود

امام جمعه ورنامخواست گفت:بنیانگذار جمهوری اسلامی آغازگر جنبشی بودند که مسیر تعالی اسلام به تاراج رفته و تحت هجوم بیگانگان گرفته را حیاتی دوباره داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در آیین نمادین استقبال از ورود امام خمینی (ره) به کشور، در گلزار شهدای زرین شهر، امام خمینی (ره) را خورشید قیام در سپهر ولایت دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدات طولانی و نهضت اسلامی ملت ایران از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) بود و بر همین اساس باید گفت بنیانگذار جمهوری اسلامی آغازگر جنبشی بودند که مسیر تعالی اسلام به تاراج رفته و تحت هجوم بیگانگان گرفته را حیاتی دوباره داد.

وی افزود: ضعف و ناکارآمدی ساختارهای اقتصادی، و فرهنگی در رژیم منحوس پهلوی از جمله مسایلی بود که باعث گسترش نارضایتی در کشور شده بوداز سوی دیگر نفرت ملت از وابستگی، ذلت‌پذیری و اسلام ستیزی رژیم منحوس پهلوی زمینه وقوع انقلاب را مهیا کرد و باعث خروش ملت ایران شد.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: با شکل گیری انقلاب توسط امام خمینی(ره)، روحیه انقلابی‌گری همگانی و عمیقی در جامعه مشاهده می‌شد و احساس شهادت طلبی و فداکاری مردم در راه آرمان انقلاب بیانگر نارضایتی عمیق مردم از سلطنت رژیم پهلوی بود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد رژیم منحوس پهلوی به شدت به امریکا و انگلیس و... وابسته بود و آن‌ها بودند که می‌گفتند چه کسانی در چه مسئولیتی فعالیت کنند، حتی محمدرضا پهلوی در کوچکترین مسایل نیز گوش به فرمان استکبار بود و در ابتدای کار خود آمریکایی‌ها به او اعلام کردند تو اخبار و گزارشات رادیو آلمان را گوش می‌کنی و گرایشاتی به سمت آنها  داری و این مسئله باعث ناراحتی ماست و محمدرضا قول داد دیگر رادیو آلمان را گوش ندهد.

زارعی اضافه کرد: مستکبران جهان در زمان رژیم منحوس پهلوی در کشور اگر چیزی باب طبع آنها نبود با یک کودتا آن را تغییر می‌دادند اما سال‌هاست تمام انرژی خود را بکار گرفته‌اند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را متوقف کنند اما با شکست مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: امروز وقتی ناوهای آمریکایی به خلیج فارس وارد می‌شوند باید از ما اجازه بگیرند، آنها امروز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی جنگ نیابتی ایستاده‌اند اما همه به‌خوبی شاهد هستند که چگونه در این توطئه نیز با شکست سنگین مواجه شدند.

امام جمعه ورنامخواست خاطرنشان کرد: امروز جوان ما باید از جریانات و خیانت‌های رزیم پهلوی مطلع باشند چراکه القائات رسانه‌های غربی و برخی افراد خود فروخته داخلی باعث می‌شود جوانان کشور از آزادی دوران پهلوی دم بزنند، جوانان ما باید بداند اگر استقلال، آزادی، رفاه و... در کشور حاکم بود هیچگاه مردم علیه نظام منحوس پهلوی قیام نمی کردند.

وی متذکر شد: جوانان ما باید بدانند ساواک با هدایت آمریکایی‌ها و با ساختاری مشابه سازمان‌های جاسوسی سیا و  F.B.I در دو زمینه فعالیت اطلاعاتی و امنیتی تأسیس و شروع به کار کرد و گسترش حرکت‌های مردمی در دوران انقلاب نیز، با سرکوب ساواک همراه بود.

زارعی تاکید کرد:جوانان امروز کشور باید بدانند بی‌حجابی به‌وسیله‌ی خاندان شوم پهلوی به داخل کشور ورود پیدا کرد و آن را به ملت تحمیل کردند اما ملت ما به آسانی این پدیده را نپذیرفت؛ ولی متأسفانه به دلیل گذشت دو سه نسل در زیر سایه‌ی سنگین و شوم خاندان پهلوی تا پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌یی با این فرهنگ به دنیا آمدند و قبح آن را نفهمیدند و امروز نیز شاهد برخی سخنان در خصوص مشکلات بی‌حجابی هستیم.

وی افزود: امروز دشمن وقتی از رسیدن به اهداف خود نا امید شده است، با تکیه بر ایادیان خود در داخل کشور به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند البته ما اعلام می‌کنیم همچنان با آنچه اسلام، انقلاب و مقام معظم رهبری می‌خواهند فاصله داریم، اما شرایط موجود نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه با زمان نکبت‌بار شاهنشاهی نبوده و نیست.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: که ما اولاً دشمن داریم و باید آن را بشناسیم که شناختیم، آمریکا در رأس استکبار است؛ دشمن می‌خواهد ناامیدی و یأس را در مردم القا کند و در این میان افرادی که در داخل کشور حلقه به گوش اربابانشان در خارج از کشور هستند.

وی ادامه داد: ایشان تاکید فرمودند دولت‌ها باید پاسخگوی مردم باشند، نه اینکه طلبکار مردم لذا باید هوشیار بود تا دچار چالش نشویم.

کد خبر 336259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.