توضیح مدیر انجمن سینمای جوان در خصوص عدم برپایی کارگاه های آموزشی

مدیر انجمن سینمای جوان اصفهان در خصوص چرایی عدم برپایی کارگاه های آموزشی توسط این انجمن در حاشیۀ هشتیمن جشنوارۀ فیلم فجر اصفهان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با برپایی جشنوارۀ فیلم فجر در کشور، هر استان بنا بر خلاقیت و البته بودجه و اعتبار خود می تواند اقدام به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی همسو با جشنواره کند. برپایی جلسات داوری و نقد فیلم و برگزاری کارگاه های آموزشی نمونه ای از این برنامه هاست. تا سال ۱۳۹۴ اصفهان، مفتخر به برگزاری جلسات نقد و داوری همزمان با تهران بوده و بزرگان سینمای این شهر طی روزهای برپایی جشنواره گرد هم می آمدند و دربارۀ فیلم ها به بحث و گفتگو می‌نشستند. پس از اکران همۀ فیلم ها نیز اختتامیه ای برگزار و در آن ضمن تقدیر از فیلم های برگزیده، از یکی از بزرگان سینمای شهر نیز تجلیلی می‌شده است.

اکنون اما دو سال است که درست چند روز مانده به برپایی جشنواره تنها بحث موجود بر سر تعداد فیلم هاست و هیچ خبری از برنامه های جنبی جشنواره به گوش نمی رسد. در سال جاری برپایی کارگاه های آموزشی هشتمین جشنوارۀ فیلم فجر اصفهان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به انجمن سینمای جوان اصفهان محول شده بود، اما مدیر این انجمن در گفتگو با ایمنا از چرایی لغو این برنامه گفت.

سید محمد طباطبایی در این باره اظهار کرد: از انجمن سینمای جوان اصفهان خواسته شده بود که طی ۱۰ روز متوالی ۱۰ کارگاه آموزشی با حضور ۱۰ استاد با هزینۀ خود برگزار کند، اما به دلیل مشکلاتی که انجمن سینمای جوان در بحث تأمین بودجه دارد متاسفانه قادر به برگزاری چنین برنامه ای نبودیم و به ناچار لغو شود.

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوان در حال طراحی کارگاه‌های آموزشی دیگری است که بعد از برپایی جشنواره شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

کد خبر 336147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.