ویژه برنامه‌های حوزه هنری اصفهان در دهۀ فجر

اجرای تئاتر و موسیقی، برپایی نمایشگاه و نشست، تنها بخشی از ویژه برنامه‌های حوزه هنری اصفهان در دهۀ فجر است.

مدیر کل حوزه هنری اصفهان در گفتگو با ایمنا پیرامون برپایی برنامه‌های این حوزه در دهۀ فجر اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که حوزۀ هنری در سال‌های اخیر به خوبی به آن پرداخته است، مطالعات ادبیات دفاع مقدس است و اصفهان یکی از استان‌هایی است که در این زمینه منابع غنی دارد. تلاش ما در این حوزه بر آن بوده است تا با دید هنری و دراماتیک وقایع هشت سال دفاع مقدس را ثبت و به نسل امروز منتقل کنیم.

مهدی احمدی‌فر با اشاره به موفقیت برپایی نشست‌هایی مثل "شب خاطره" گفت: یکی از برنامه‌هایی که در راستای ثبت این رویدادها در حوزه هنری انجام گرفته برپایی مراسم خاطره‌گویی است و با توجه به این که نمونه‌ای از این برنامه هفته‌های گذشته در قهدریجان برگزار و با استقبال حدود ۴ هزار نفری مردم این شهر روبرو شد، برآن شدیم تا در دهۀ فجر نیز با دعوت از برترین راویان دفاع مقدس دو برنامۀ "عصر خاطره" و "شب خاطره" را برگزار کنیم.

وی افزود: برنامۀ عصر خاطره ویژۀ بانوان است و _چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه_ رأس ساعت ۱۵ در سالن سپاه امام صادق(ع) واقع در خیابان گلدسته برگزار می‌شود. برنامۀ شب خاطره نیز _شنبه ۲۱ بهمن ماه_ رأس ساعت ۱۹ در سالن سوره برپاست.

احمدی‌فر در خصوص دیگر برنامه های حوزه هنری گفت: اجرای تئاتر خیابانی با موضوعات ارزشی برای دو روز در دو سانس در مقابل هتل عباسی پیش بینی شده و تئاتر صحنه‌ای نیز به مدت سه روز، در دو سانس با موضوع دفاع مقدس روی صحنه می‌رود. در گالری نقش‌خانه نمایشگاه کاریکاتور از ۱۸ تا ۲۲ بهمن برپاست و کارگاه‌هایی نیز در این حوزه با موضوع مسائل مبتلابه اصفهان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نشستی تخصصی با موضوع هنر اصفهان طی ۱۰ روز در این دهه در خانۀ هنرمندان برگزار می‌شود و برپایی نشستی با عنوان شب شعر انقلاب نیز در برنامه های ما پیش‌بینی شده است. همچنین نمایشگاه کتابی از مجموع آثار تولید شده توسط حوزه هنری که بخشی از آن مربوط به موضوعات هنری و بخش دیگر مربوط به موضوع دفاع مقدس، خاطرات و تاریخ شفاهی است در سالن سوره برگزار می‌شود و با تخفیف ویژه این دستاوردها را به علاقمندان عرضه می‌کند.

مدیر کل حوزه هنری خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه نقاشی‌خط با موضوع فرهنگ و هنر اصفهان و اجرای سرود به صورت زنده در فضای روبروی هتل عباسی از دیگر برنامه‌هایی است که برای دهۀ فجر از سوی حوزه هنری پیش‌بینی شده است، همچنین در این ایام، دو سینمای حوزه هنری میزبان اکران فیلم‌های سی و ششمین جشنوارۀ فیلم فجر است و افتتاحیۀ این جشنواره نیز _جمعه ۱۳ بهمن ماه- رأس ساعت ۱۸:۳۰ در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

کد خبر 336123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.