سفرهای خارجی مدیران شهری هدفمند و منظم می شود

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات بین الملل گفت: شهرداری باید تسهیل گر این ارتباطات باشد تا بخش خصوصی از این رهگذر به موفقیت های لازم برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز (دوشنبه) آیین تکریم و معارفه مدیر مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین، مدیر حمل و نقل بار و رئیس اداره امور بین الملل شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این مراسم قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان با اشاره به رشادت های مردم ایران در نزدیکی ایام دهه فجر اظهار کرد: مردم ما با تلاش خود نظام جدید و برحقی را پایه ریزی کردند، شهرداری اصفهان نیز در این ایام تلاش دارد با برگزاریی ویژه برنامه هایی، سال روز پیروزی انقلاب را گرامی بدارد.

وی با اشاره به تکریم و معارفه امروز گفت: هر کدام از این سه مدیر که امروز قرار است تکریم و معارفه شوند در امر توسعه فضای مساعد شهری برای زندگی بهتر موثر هستند، برخی ادارات باتوجه به چارت جدید سازمانی به یک اداره تبدیل شدند، به عنوان مثال مرکز خلاقیت با مرکز نوآوری های شهرداری ادغام شده است.

لزوم توجه به نوآوری

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری افزود: ناگزیریم در امر خلاقیت و نوآوری توجه بیشتری داشته باشیم و معتقدیم اداره خلاقیت نقش کلیدی در امر توسعه و کمک رسانی فکری به همه بخش ها خواهد داشت.

نوروزی اضافه کرد: این اداره یکی از بازوهای مهم برنامه ریزی در حوزه دفتر شهردار و کل شهرداری خواهد بود و باید برای رسیدن به اهداف برسیم مرکزی خلاق، نوآور با استفاده از همه امکانات و جلب مشارکت مردم در جهت حل مشکلات داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مرکز باید با مردم ارتباط داشته باشد و نظرات اشخاص بیرون از سازمان را جمع آوری کند، ارتباط با صاحبان ایده نیز بسیار مهم است و بر اساس جمع آوری ایده ها و نقطه نظرات مردم مشکلات را حل کند، البته این موضوع بسیار کار سنگینی است و به یک فرد باعلاقه نیازمند است.

شهردار اصفهان ادامه داد: از این رو برای این مرکز آقای قورچانی برگزیده شدند زیرا تجربیات و دانش لازم را در این حوزه دارند، ایشان با صاحبان اندیشه و تولید ثروت بوده اند و انگیزه لازم، اصالت و هویت دارند. البته آقای ایزدخواستی مدیر سابق مرکز خلاقیت می توانند ایده ها و تجربیات خود را به مدیر جدید منتقل کند و امیدواریم با طرح ها و نوآوری های این مرکز شاهد شکوفایی شهر باشیم.

نوروزی اضافه کرد: در وضعیت دنیای کنونی چاره ای جز ابتکار و خلاقیت و نوآوری برای حل مسائل نیست.

ثمره خواهر خواندگی چیست؟

وی در ادامه با اشاره به انتصاب جدید مدیر روابط بین الملل شهرداری اصفهان گفت: باید بتوانیم با ارتباط با سایر کشورها در حوزه شهری هم افزایی داشته باشیم تا با نگاهی برد_برد در عرصه سرمایه گذاری، آموزشی و فرهنگی بهره های لازم را ببریم. در این صورت دارایی های ما که موضوع مهمی برای صدور مولفه های فرهنگی است می‌تواند برای شهر اصفهان ثروت آفرین باشد.

شهردار اصفهان گفت: به نظر می رسد یکی از بخش هایی که در دوران گذشته در شهرداری اصفهان درست به آن نگریسته نشده است واحد اداره روابط بین الملل است. درست است که با ۱۴ کشور خواهرخوانده هستیم اما مشخص نیست ثمره این خواهر خواهندگی ها چه بوده و در آینده چه انتظاری از این خواهرخواندگی داریم؟

وی تصریح کرد: من واقعا پاسخ این سوالات را نمی دانم، اینکه قراردادهای خواهر خواندگی منجر به سفر مسئولان دو کشور به شهرهای یکدیگر باشد تنها یکی از دستاوردهاست و قرار نیست در سایه خواهر خواندگی روابط سازمان هایی مانند شهرداری با کشور دیگر تقویت شود بلکه قرار است از این رهگذر راه‌های توسعه اقتصادی برای بخش خصوصی تسهیل شود، شهرداری قرار است تسهیل کننده روابط دستگاه های مختلف به خصوص بخش خصوصی باشد تا در آینده شرکت ها، هنرمندان، صنعتگران و ... با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: از این فرصت می توان برای بهره گیری مباحث آموزشی و ارائه خدمات ایران در سایر کشورها استفاده کرد، از این رو مدیر این اداره و تمرکز در این اداره برای شهرداری بسیار مهم است.

نوروزی اضافه کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری باید با شرکت های خارجی ارتباط داشته باشد اما باید از در اصلی آن که اداره روابط بین الملل است عبور کند، شهرداری دنبال این است تا هنر ایرانی را در کشورهای دیگر معرفی کند اما این کار باید از طریق روابط بین الملل متمرکز پیگیری شود.

وی اظهار کرد: این ارتباطات باید مبنای درستی داشته باشد و مشخص باشد چند گروه در چه کشورهایی حضور دارند، خوشبختانه مدیر جدید هم تحصیلات لازم را دارند و هم نحوه تعامل با دیگر کشورها را می داند، من با ایشان در دانشگاه همکار بوده ام و ایشان سوابق خوبی دارند این نکته را هم متذکر شوم هیچ بخشی از شهرداری حق ارتباط خارجی بدون استفاده از این کانال را ندارد تا نظم برقرار و سفر ها هدفمند شود.

شهردار اصفهان گفت: این موضوع باعث می شود دستاوردهای لازم برای شهر فراهم شود، قرار است با استفاده از ظرفیت های بین المللی در مسیر توسعه سرمایه گذاری ها قدم گذاریم از این رو باید این موارد مورد توجه باشد، مهم ترین موضوع در این راه توسعه توریسم است و باید در این مسیر به گونه ای حرکت کرد تا توسعه پایدار محقق شود، پس از این موضوع درآمدهای پایدار هم به‌درستی محقق می شود، مدیر این اداره باید با شورای شهر و سایر بخش ها جلساتی داشته باشند تا برنامه ها هماهنگی لازم را داشته باشند.

نوروزی اضافه کرد: این اداره زیرمجموعه اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل است و امید است فعالیت ایشان توفیقات زیادی برای شهر داشته باشد.

نقش مهم مدیر حمل و نقل بار شهرداری در کاهش آلودگی هوا

وی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیر حمل و نقل بار گفت: معاینه فنی خودروها کاری علمی و دقیق است که در صورتی که درست انجام شود آلایندگی های صوتی و هوایی را کاهش می دهد، اگر هوای خوب وجود نداشته باشد حقوق شهروندی نقض می شود و مدیر جدید سازمان حمل و نقل بار متولی احقاق این حقوق هستد.

شهردار اصفهان از افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین خبر داد و گفت: همچنین قرار است مراکز معاینه فنی خودروهای سبک افزایش داشته باشد تا شهر هوایی پاک داشته باشد و آسایش و آرامش برای مردم فراهم شود، این همان چیزی است که همه دولتها به دنبالش هستند.

نوروزی اضافه کرد: هوشمند کردن ناوگان شهری و ایجاد طرح پیمایش (کنترل ایمنی، سرعت و میزان سوخت مصرفی) از وظایف سازمان حمل و نقل جاده ای است. مدیر این بخش باید هم پایش و هم پیمایش را با شیوه های نوین عملی کند.

کد خبر 336024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.