رشد ۱۵ درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان

فرودگاه اصفهان در آذر ماه جاری با تعداد ۲۱۸۸ نشست و برخاست پرواز به رشد ۱۵ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل فرودگاههای استان اصفهان، بر اساس آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره کل مخابرات و فن آوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، آذر ماه سال ۱۳۹۶ در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تعداد ۲۱۸۸ نشست و برخاست پرواز صورت گرفت که ۲۵۰ هزار و ۳۹ مسافر اعزام و پذیرش شدند.

طبق این آمار فرودگاه اصفهان رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست و رشد ۱۲ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر نسبت به آذر ماه سال قبل داشته و در رتبه سوم بین فرودگاه های کشور در پروازهای داخلی و عتبات و رتبه پنجم در پروازهای خارجی قرار گرفته است.

بر اساس آمار ارائه شده به طور کلی در ۹ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۱۸۶۵۳ پرواز انجام شده که دو میلیون و ۱۴۲ هزار و ۹۵۹ مسافر اعزام و پذیرش شدند که این آمار گویای رشد ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۵ درصدی نشست و برخاست نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

همچنین در بازه زمانی یاد شده نیز در پروازهای داخلی تعداد ۱۵۲۲۰ پرواز انجام پذیرفته که یک میلیون ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ مسافر اعزام و پذیرش شدند که این آمار گویای رشد ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۷ درصدی نشست و برخاست نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بوده و در پروازهای خارجی نیز تعداد ۳۴۳۳ پرواز انجام شده که ۴۱۷ هزار و ۲۵۹ مسافر اعزام و پذیرش شدند و این آمار گویای رشد ۴ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۳ درصدی نشست و برخاست نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

در پروازهای عتبات در ۹ ماه گذشته نیز تعداد ۱۵۳۲ پرواز انجام شده که تعداد ۲۳۳ هزار و ۳۸۳ مسافر اعزام و پذیرش شد و براساس این آمار رشد ۴ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۶ درصدی در نشست و برخاست نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۵ رخ داده است.

کد خبر 335699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.