افزایش تعرفه واردات و چالش فروش خودروهای لوکس در کشور

مدیر بازاریابی شرکت پرشیا خودرو با اشاره به افزایش تعرفه واردات خودرو تا ۹۰ درصد، گفت: افزایش تعرفه‌ها امکان فروش خودروهای لوکس در کشور را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران طالبی فرد در حاشیه نمایشگاه خودرو اصفهان بابیان اینکه این نمایشگاه در روزهای دوم و سوم کار خود با استقبال خوب مردم مواجه شد، اظهار کرد: با این‌وجود شوک ناشی از افزایش قیمت خودروهای وارداتی باعث کاهش استقبال مردم شده است.

مدیر بازاریابی شرکت پرشیا خودرو، نماینده انحصاری BMW در ایران با اشاره به نظم و برنامه‌ریزی دقیق و مثال‌زدنی نمایشگاه اصفهان اظهار امیدواری کرد: نمایشگاه خودرو اصفهان  به‌عنوان دومین نمایشگاه کشور پس از تهران، سال آینده در محل جدید و با زیرساخت‌های مناسب‌تری برگزار شود.

وی افزود: شرکت پرشیا خودرو آخرین بار سال ۹۴ در نمایشگاه خودرو اصفهان حضور داشت و امسال با سری ۵BMW  در این نمایشگاه شرکت کرده است.

طالبی فرد، تخفیف ویژه خرید، فروش گارانتی ۱ تا ۳ ساله محصولات و عرضه لوازم جانبی BMW به‌صورت کامل را به‌عنوان خدمات جدید شرکت پرشیا خودرو عنوان کرد و در خصوص تولید BMW در ایران، گفت: در این خصوص مدیران شرکت پرشیا خودرو در حال مذاکره هستند و احتمال تولید وجود دارد اما هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده چراکه باید زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای برند در کشور فراهم شود.

این فعال صنعت خودرو تصریح کرد: باقیمت‌ها و تعرفه‌های فعلی معلوم نیست بازار داخلی کشش تولید ۱۵هزار خودرو لوکس را داشته باشد اما اگر شاهد کاهش قیمت‌ها و تعرفه‌ها باشیم امکان تولید این خودروها با تیراژ بالا و صرفه اقتصادی بیشتر فراهم می‌شود.

طالبی فرد با تأکید بر اینکه حداقل تیراژ تولید خودروهای لوکس  ۱۵ هزار خودرو است، گفت: تولید خودرو کمتر از این تعداد توجیه اقتصادی ندارد اما در حال حاضر افزایش تعرفه‌ها این امکان را با تردید مواجه کرده و تولید خودرو بستگی به برنامه‌های دولت دارد با این‌ وجود امکان تولید BMW در شیراز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با تعرفه ۴۰ درصد تنها ۸۵۰۰ خودرو لوکس در کشور به فروش رسیده است و حالا  با تعرفه ۹۰ درصدی باید دید استقبال به چه صورت خواهد بود.

مدیر بازاریابی شرکت پرشیا خودرو افزود: ۴۵ درصد بازار خودروهای لوکس ایران در اختیار BMWو ۴۵ درصد در اختیار شرکت بنز است و ۱۰درصد دیگر میان دیگر برندها تقسیم می‌شود.

کد خبر 335680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.