در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چه گذشت

دومین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور علاقمندان و فعالان حوزه گردشگری در ۱۳ سالن محل دایمی نمایشگاه های تهران ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح امروز -چهارشنبه چهارم بهمن ماه- فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان حضور علاقمندان و فعالان صنعت گردشگری در محوطه بیرونی نمایشگاه و ۱۳ سالن آن بسیار چشمگیر بود. سیاه چادرها و کپرهای عشایر، پخت نان، آش و غذای سنتی، اجرای موسیقی و رقص ویژه اقوام مختلف، همگی نشان دهندۀ حضور پرشور نمایندگانی از شهرها و استان‌های مختلف از سراسر ایران بود.

در این میان غرفه اصفهان که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری اصفهان در این نمایشگاه حضور یافته است با حضور فعالان این عرصه در شهر جهانی اصفهان، به معرفی حوزه های مختلف گردشگری نصف جهان می پرداخت.

اجرای موسیقی سنتی توسط گروه "حیران" به سرپرستی "امیرحسین صمدانیان" شور و حال ویژه ای را به این غرفه بخشیده بود. نمایندگانی از سوی مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و سازمان نوسازی بهسازی شهرداری اصفهان، مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و آکواریوم با حضور در این غرفه به معرفی ظرفیت های گردشگری اصفهان از طریق محصولات فرهنگی خود می پرداختند.

این بخش های مختلف با نام غرفه "فرصت جهانی و جهانی از فرصت" در فضایی که مانند کاخ عالی قاپو طراحی شده است در کنار یکدیگر به فعالیت مشغول بودند. همچنین در بخشی از این غرفه، "حسن آباد جرقویه" به نمایندگی از شرق اصفهان، به معرفی محور جدید گردشگری استان اصفهان در این محور می‌پرداخت و استاد "امیرمسعود اهتمام" در زاویۀ دیگری از غرفه، قلم و چکش در دست داشت و نقشی از خاطره را قلمزنی می کرد.

از بخش های جالب توجه در نمایشگاه، روایت نبرد رستم و سهراب توسط هنرمند نقال نوجوان، "آرش ملکیان" بود. در سویی دیگر نیز "مهدیس و مهدی کرمی پور" خواهر و برادری که از استان تهران در نمایشگاه حضور داشتند، به اجرای رزم سهراب و گردآفرین در شاهنامه مشغول بودند.

عروسک سازان و عروسک گردان های موزه هنرهای معاصر آبادان نیز به سرپرستی "طارق موسوی"، داستانی از شاهنامه فردوسی را اجرا می کردند که در آن زال و رودابه توسط سیمرغ به عقد یکدیگر درآمدند و این داستان با استفاده از عروسک های غول پیکر زال و رودابه و سیمرغ در سالن شماره ۳۸ به اجرا درمی آمد.

حضور مدیران ارگان ها و مراکز مختلف و بازدید از غرفه ها از دیگر رویدادهای دومین روز این نمایشگاه بود، در این روز "علیرضا روحانی" نایب رییس شورای هماهنگی سمن های میراث، صنایع دستی و گردشگری کشور، "علی معینی" مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان و نماینده شهردار اصفهان در حوزه گردشگری، "سیدعلی معرک نژاد" مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، "محمدحسین قورچانی" مدیر خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان، "علی یارمحمدیان" مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان و "مهدی تمیزی" هنرمند شاخص هنرهای تجسمی اصفهان در غرفه اصفهان حضور یافتند. حضور "مازیار آل داود"، موسس اقامتگاه بومگردی "آتشونی" در روستای گرمه و شهرستان خور و بیابانک، با لباس زیبای سنتی در غرفه اصفهان، یکی از بخش های مورد توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان بود.

رویداد قابل توجه دیگر در این روز، حضور "علی اصغر مونسان" معاون رییس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بود که برای دومین بار از آغاز نمایشگاه در غرفه اصفهان حضور یافت و مورد استقبال شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از سوم بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده و تا ششم این ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 335615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.