برگزاری نخستین دوره مسابقات شطرنج برق‌آسای کشوری در سمیرم

سمیرم- دبیر هیئت شطرنج شهرستان سمیرم گفت: نخستین دوره مسابقات شطرنج برق‌آسا (بلیتس) ریتد کشوری در شهرستان سمیرم برگزار می‌شود.

غلام‌حسین خسروانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به برگزاری این مسابقات برای نخستین بار در سطح کشور گفت: این دوره از مسابقات با حضور حداکثر یکصد شطرنج‌ باز از سراسر کشور زیر نظر فدراسیون شطرنج و هیئت شطرنج استان اصفهان در شهرستان سمیرم برگزار می‌شود.

دبیر هیئت شطرنج شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها که پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه در سالن ۱۷ شهریور سمیرم برگزار می‌شود تاکنون بالغ‌ بر ۵۰ شطرنج‌ باز از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

خسروانی ضمن تأکید بر آزاد بودن ثبت‌نام استان‌ها برای حضور در این مسابقه افزود: تاکنون علاوه بر اصفهان بازیکنان استان‌های تهران، البرز، شهرکرد و یاسوج برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی همچنین در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات شطرنج برق‌آسا گفت: این مسابقات به روش سوئیسی و در ۹ دور برگزارشده که زمان هر مسابقه سه دقیقه همراه با فیشر دو ثانیه‌ای برای هر حرکت است.

مسئول کمیته داوران شهرستان با اشاره به فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان سمیرم گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان سمیرم برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات هزینه‌های این دور از مسابقات را برعهده‌ گرفته است.

کد خبر 335461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.